تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 16, 2016
8:04 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79046

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: سند تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی آماده شد

معاون وزیر ارتباطات از آماده شدن سند تعامل اقلام اطلاعاتی خبر داد و گفت: تا زمانیکه پایگاه داده دستگاه ها با هم کار نکند، نمی توانیم دولت الکترونیکی را داشته باشیم.
 
نصرالله جهانگرد در همایش چارچوب ملی تعامل پذیری دولت (IGIF) با اشاره به اینکه موضوع دولت الکترونیکی از 20 سال پیش مطرح شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی دستگاه ها اطلاعات و کدگذاری را به شکل سنتی دارند و از این حیث نمی توانند اطلاعات شان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: تا زمانیکه پایگاه داده دستگاه ها با هم کار نکند، نمی توانیم دولت الکترونیکی را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه موضوع دولت الکترونیکی در دولت قبل متوقف شد، ابراز کرد: اما از سال 92 بار دیگر تعامل پذیری در دستور کار دولت قرار گرفت.
 
او افزود: برای شفاف شدن بحث باید گفت مثلا تا زمانیکه تعامل پذیری را نداشته باشیم در بحث نظام های درآمدی و تعیین دهک های درآمدی یارانه ها با مشکل مواجه می شویم.
 
جهانگرد گفت: با تعامل پذیری در سطح دستگاه ها می توانیم اطلاعات نظام های درآمدی را جمع بندی و به درستی تصمیم گیری کنیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های این حوزه را سامان دهی می کنیم، خاطر نشان کرد: سند تعامل اقلام اطلاعاتی را هم تهیه کرده ایم.
 
وی افزود: سندی که تهیه کردیم از بهترین اسناد مطالعاتی سازمان ملل و کشورهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیکی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.