امنیت

فناوری اطلاعات

August 16, 2016
8:53 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79049

هکرها قفل میلیون‌ها خودروی فولکس واگن را به راحتی باز می‌کنند

چند روز پیش فاش شد که محققان دانشگاه بیرمنگام به رمزنگاری ضعیف میلیون‌های خودروی فولکس واگن نفوذ کرده و از راه دور قفل آن را باز کرده‌‌اند. این خبر خوبی برای این شرکت نیست، مخصوصا وقتی که ماجرای تقلب فولکس واگن در آزمایش‌های آلایندگی به اندازه‌ی کافی خبرساز شده است.
 
اما این همه‌ی ماجرا نیست. این‌طور که پیداست بسیاری از مدل‌های دیگر شرکت‌ها هم آسیب‌پذیری‌هایی در مقابل هکرها دارند. این مشکل برای خودروهای قدیمی‌تر بدتر است، چون این دسته از خودروها زمانی ساخته شده‌اند که خودروسازان اهمیت چندانی به امنیت سایبری نمی‌دادند.
 
محققان در حمله‌شان به فولکس واگن توانستند یک کلید رمزنگاری را استخراج کنند. این کلید یکی از چهار کلیدی است که بین میلیون‌ها خودروی فولکس واگن به اشتراک گذاشته شده. سپس آنها توانستند به سیگنال‌هایی که ریموت خودرو ارسال می‌کرد، دسترسی داشته باشند. وقتی آنها به اندازه کافی از ریموت سیگنال گرفتند، توانستند آن را بازسازی کرده و قفل درهای خودرو را بدون دست زدن به ریموت باز کنند.
 
«فلاویو دی. گارسی»، «دیوید آزوالد» و «پیر پاولید» از دانشگاه بیرمنگام به همکاری «تیمو کاسپر» از یک شرکت امنیت اطلاعات آلمانی گزارش مربوط به این هک را نوشتند. کاسپر گفته که این محققان در اواخر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن را از این حفره امنیتی مطلع ساختند و اینکه این شرکت اقدامات لازم برای حل این مشکل را انجام می‌دهد. اما او گفت «حداقل ۱۰ آسیب‌پذیری امنیتی دیگر در دیگر برندهای خودرو وجود دارد. این محققان گزارش این حفره‌های امنیتی را منتشر نمی‌کنند تا اینکه تولیدکننده‌ها زمان کافی برای چاره‌اندیشی داشته باشند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.