سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 17, 2016
11:55 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1395
کد خبر: 79083

اخراج ۱۴ هزار کارمند در غول فناوری سیسکو

شرکت سیسکو سیستمز حدود ۱۴ هزار کارمند که حدود ۲۰ درصد از نیروی کار جهانی این شرکت را تشکیل می دهند، اخراج می کند.
 
رویترز به نقل از پایگاه اخبار فناوری سی آر ان گزارش کرد سیسکو که در سن خوزه کالیفرنیا مستقر است، خبر این اخراجها را تا چند هفته آینده رسما اعلام می کند. این شرکت در حال تغییر فعالیتهای خود از سخت افزار به فعالیتهای نرم افزار محور است.
 
مایکروسافت، هولت پاکارد (HP) و اینتل غولهای فناوری دیگری هستند که در مواجهه با افول صنعت رایانه شخصی، در سالهای اخیر به تعدیل نیرو اقدام کرده اند.
 
مایکروسافت در ژوییه سال ۲۰۱۴ با اعلام حذف ۱۸ هزار شغل در سراسر جهان، یکی از بزرگترین اخراجهای دنیای فناوری را رقم زد. هولت پاکارد هم در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اعلام کرد حدود ۳۳ هزار و ۳۰۰ شغل را ظرف مدت سه سال حذف می کند. اینتل در آوریل اعلام کرد که ۱۲ هزار شغل یا ۱۱ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را تعدیل خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، سیسکو که تا ۳۰ آوریل بی a از ۷۰ هزار کارمند داشت، در این باره حاضر به اظهارنظر نشد.
 
سیسکو در تلاش برای کسب سهم بالاتری از بازار نرم افزاری، به طور فزاینده خواستار مهارتهای مختلفی برای آینده نرم افزار محور است و قصد دارد حاشیه سودش را بهبود ببخشد.
 
این شرکت در محصولات جدیدی مانند نرم افزار آنالیز داده و ابزارهای مبتنی بر ابر برای دیتاسنترها سرمایه‌گذاری کرده تا تاثیر کاهش هزینه شرکتهای مخابراتی و سازمانها در سوییچها و روترها را که کسب و کار اصلی سیسکو است، جبران کند.
 
سیسکو به کارمندانش بسته بازنشستگی زودهنگام پیشنهاد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.