باندپهن

باندپهن ثابت

فیبرنوری

August 27, 2016
18:24 شنبه، 6ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79364

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: هزینه سالانه ۳۵۰ میلیارد تومان برای احداث فیبر نوری در روستاها

معاون امور حقوق مجلس وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: سالانه ۳۵۰ میلیارد تومان برای احداث فیبر نوری در روستاها و مناطق محروم کشور هزینه می شود.
 
مرتضی براری در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر با تقدیر و تشکر از اجرای پروژه های افتتاح شده در هفته دولت در رامسر تصریح کرد: ارتباطات و فن آوری اطلاعات مهمترین زیر ساخت توسعه است و پیشبرد توسعه و توانمندسازی در ارتقای رفاه و بهره وری و توسعه کسب و کار نقش بسزایی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت پیشخوان توسعه است، تصریح کرد: کشورهای دنیا زیر ساخت برنامه توسعه را در دست دارند و در ایران نیز نخستین قانون مجلس در حوزه تخصصی آی سی تی بود.
 
براری درباره توسعه حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در بخش تلفن ثابت و بروزرسانی و نوسازی تجهیزات در استان مازندران صورت گرفته و تمامی مکالمات در داخل استان به نرخ داخل شهری محاسبه می شود.
 
وی افزایش کیفیت خدمات را هدف اصلی عنوان کرد و افزود: تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات است و با پوشش حداکثری موبایل و رومینگ ملی در روستاها و با یکسان سازی تعرفه ها و هزینه ها اپراتورها فرصت رقابت پیدا کرده و هر اپراتوری که سرویس مناسب ارائه می دهد در دنیای رقابت باقی می ماند.
 
براری درباره توسعه بخش های ارتباطات سیار اظهار کرد: توسعه زیر ساخت ها پیشگام توسعه است و در  مهم ترین زیرساخت توسعه سرمایه گذاری توسط بخش دولتی شروع شده و ۴ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت و ۱۲ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در بخش خصوصی توصیه شده و با ارتقای  پهنای باند بین المللس هزینه های این بخش برای مردم کاهش پیدا کرده است.
 
وی درباره توسعه شبکه فیبرنوری گفت: در  توسعه این شبکه زیرساخت های آن انجام شده و روستاهای بالای ۳۰ خانوار در دستور کار قرار گرفتند؛ سالانه ۳۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی و محروم سرمایه گذاری می شود تا منجر به اشتغال شود.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: به استانداری مازندران قول دادیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری شود و ۷۳۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان مازندران اختصاص داده شد که ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان کار این دولت برای توسعه سرمایه گذاری شده و ۳۲۰ میلیارد تومان به توسعه زیرساخت ها در روستاها اختصاص داده خواهد شد.
 
وی درباره سرمایه گذاری در این بخش در رامسر تصریح کرد: ۳۱ میلیارد تومان در این دولت برای شهر رامسر سرمایه گذاری صورت گرفته است.
 
براری با اشاره به اینکه ۲۷ روستا به آخرین فن آوری نسل ارتباطی مجهز خواهند شد و روستاهای بالای ۱۵ خانوار در دستور کار قرار دارند، یادآور شد: در رامسر با توجه به زیرساخت های ارتباطی خوبی که دارد باید خلق ثروت شود.
 
وی هدف از اجرای طرح های ارتباطی را کاهش هزینه، بالا بردن رفاه، کسب اشتغال، افزایش امکانات و صرفه جویی در وقت و هزینه عنوان کرد و افزود: آی سی تی دو ویژگی دارد که در آن می توان خلق ثروت کرد و با توانمندسازی مزیت ها موجب افزایش حضور گردشگران شد.
 
براری با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حوره ارتباطات و فن آوری افزود: باید تعداد و حجم کسب و کار در شهر رامسر رونق گرفته و در این راه شهر هوشمند از ابعاد اقتصاد مقاومتی است و تا پایان سال باید ارتقای رفاه و بهره وری و توسعه کسب و کار و اشتغال انجام گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.