تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 1, 2016
8:40 پنجشنبه، 11ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79491

ترافیک مرسولات پستی تهران ۲۲ درصد کاهش یافت

ترافیک مرسولات پستی استان تهران در سه ماهه ابتدایی سال جاری با کاهش ۲۲ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته مواجه شد.
 
شبکه پستی ایران امروزه به مراتب از مبادله صرف پیام‌های میان فردی فراتر رفته و با تبیین فرهنگ مکاتبه‌ای برای سازمان‌های دولتی و خصوصی که با مردم سر و کار بسیار دارند، به سمت زیربنایی کردن فعالیت پست در کل جامعه پرداخته است.
 
بی‌تردید ارمغان این فرهنگ مکاتبه، رویه‌ها و امور سازمان یافته، کاهش تردد، ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در زمان، هزینه، منابع ملی و شخصی است و این همه بخاطر نقش آفرینی پست در جامعه برای رفع نیازهای زندگی امروز است.
 
از آنجا که در صورت حذف این شبکه از سطح جامعه، توده عظیم استفاده کننده از خدمات متنوع پستی مجبور به متوقف نمودن تمامی فعالیت‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، بازرگانی و… خود شده و به ناچار اقدام به حمل‌و‌نقل انواع مرسولات خواهند نمود که این امر اتلاف وقت، تحمیل خسارات عظیم مالی و در نهایت اختلال در تمامی شئون اجتماعی و اقتصادی را موجب می‌شود، لذا توسعه شبکه پستی کشور و کارآمدی آن تأثیری مستقیم بر شاخص‌های اقتصادی کلان از جمله رشد اقتصادی خواهد داشت.
 
این توسعه محقق نخواهد شد مگر با شناخت و استفاده درست سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و همه بخش‌های جامعه از امکانات و توانمندی‌های شبکه پستی با تجزیه و تحلیل دقیق وضع موجود و رفع کاستی‌ها.
 
نگاهی به وضعیت آمار و ارقام ترافیک پستی نشان می‌دهد که سرانه ارسال مرسوله به ازای هر نفر پستی در سه ماهه ابتدای سال جاری 1.56 و کل ترافیک مرسولات در این بازه زمانی 124 میلیون و 468 هزار و 757 بوده است.
 
این میزان ترافیک برای بازه مشابه زمانی سال گذشته 142 میلیون و 77 هزار و 145 بوده که نشان از کاهشی 12 درصدی برای سال جاری دارد.
 
کل ترافیک پستی تا پایان سال 94 نیز طبق آمار شرکت ملی پست 575 میلیون و 613 هزار و 825 بود که نهایتا سرانه سالانه را به 7.3 مرسوله رساند.
 
استان تهران در سه ماهه ابتدایی سال جاری ترافیک 39 میلیون و 805 هزار و 665 مرسوله‌ای داشته که معادل سرانه 3.1 مرسوله در این بازه زمانی برای هر تهرانی است. این در حالی است که ترافیک مرسولات پستی تهران در سه ماهه ابتدایی سال گذشته 51 میلیون و 461 هزار و 263 بوده است.
 
بنابراین ترافیک مرسولات پستی استان تهران هم در این یک ساله 22 درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.