سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2016
16:36 شنبه، 13ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79548

آپدیت امنیتی مهم OS X برای رفع آسیب پذیری های Trident منتشر شد

اگر دستگاه Mac دارید، احتمالاً امروز با اعلان آپدیت از سوی App Store مواجه می شوید. شاید وسوسه شوید نصب آن را به زمان دیگری موکول کنید، اما پیشنهاد می کنیم همین حالا و به محض مشاهده پیام، بسته موجود را روی سیستم خود نصب نمایید.
 
این بسته در واقع همان به روز رسانی امنیتی است که چند روز قبل برای iOS منتشر شد، و آسیب پذیری های خطرناکی را برطرف نمود، که به هکرها قابلیت خواندن پیام ها، گوش دادن به مکالمات، دسترسی با رمزهای عبور و حتی ردیابی موقعیت مکانی فرد را می دادند.
 
گفتنی است به منظور دستیابی به آپدیت می توانید گزینه Updates روی منو را انتخاب کرده و سپس دکمه Update واقع در سمت راست نمایشگر را فشار دهید، ضمن اینکه تمامی برنامه های در حال اجرا را بسته و دستگاه را ریستارت نمایید.
 
اگر هنوز اعلان مذکور برای دیوایس شما نیامده، حتماً به صورت دستی از طریق تنظیمات Software Update این کار را انجام دهید.
 
لازم به ذکر است آسیب پذیری های گسترده مورد بحث تحت عنوان «Trident» چندی قبل توسط مؤسسات امنیتی Lookout و Citizen Lab کشف شد، و عملیات هک با استفاده از ابزار جاسوسی Pegasus انجام می شد.
 
البته از آنجا که مجوز استفاده از این ابزار چند صد هزار دلار هزینه در پی دارد، احتمال استفاده از آن برای نفوذ در دیوایس های افراد عادی بسیار پایین است، اما به هر حال نمی توان قضیه را نادیده گرفت.
 
به هر حال، هنوز مشخص نیست چرا اپل برای انتشار این آپدیت امنیتی برای El Capitan و Yosemite تا این اندازه تأخیر داشته، و چرا اعلانی رسمی برای ضرورت نصب آن منتشر نساخته.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.