سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 14, 2016
13:55 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79814

طراحی پکیج‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

یکی از واحدهای فناوری مرکز رشد فناوری نخبگان، مستقر در پارک فناوری پردیس، با تمرکز و فعالیت چهار ساله در حوزه IPTV موفق به ساخت انواع سرورهای صنعتی Iive IPTV شد.
 
حسن میرزایی مدیر شرکت طراح این پکیج گفت: تمامی سیستم­‌های تولید شده توسط این شرکت کاملا صنعتی و مبتنی بر تراشه‌هایDSP و تراشه‌های منطقی، طراحی و ساخته شده‌­اند و همه مراحل طراحی و ساخت سخت افزاری و نرم افزاری سیستم‌­های فوق توسط محققان این شرکت درطول 4 سال گذشته صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: پشتیبانی از انواع سرویس‌های T–DVB و S–DVB و همچنین پیاده‌سازی بخش‌های مورد نیاز از عملکردهای روترها و سوئیچ‌­های multi-cast در بخش‌های مختلف، مشتریان شرکت را قادر می‌کند با ارائه سیستم‌های مقرون به صرفه و راه‌کاری کامل در این حوزه عملا بکارگیری این سرویس‌ها را حتی در مجتمع‌های مسکونی کوچک و بدون نیاز به اپراتور متخصص، استفاده کنند.
 
میرزایی تصریح کرد: راهکارهای ارائه شده توسط این شرکت که اخیرا توسعه یافته‌اند، با پشتیبانی از پروتکل HTTP دربخش ترافیک داده‌ها، علاوه بر پروتکل‌ها و استانداردهایی که به صورت سنتی درحوزه IPTV استفاده می‌شده (UDP)، این امکان را فراهم کرده که مشترکین مبتنی بر WIFI مانند تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، تب لت و … نیز در کنار مشترکین مبتنی بر فیبر نوری و یا بسترهای سیمی، بتوانند سرویس‌­های مختلف تلویزیونی باکیفیت بالا (HD) را دریافت کنند.
 
مدیر شرکت طراح این پکیج افزود؛ سرویس IPTVLIVE نوعی دسترسی به کانال‌های زنده تلویزیونی مبتنی بر شبکه‌هایIP بوده و در واقع فراهم آورندگان این سرویس، دسترسی مشترکین شبکه‌هایIP به کانال‌های مختلف زنده تلویزیونی و رادیویی را مبتنی بر بسترهای منعطف شبکه IP و با کیفیت بالا (HD) امکانپذیر می‌کنند. به بیان دیگر با استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت، افراد می‌توانند با هزینه بسیار اندک و با استفاده از تلفن همراه، تبلت، لب تاب و یا تلویزیون‌های هوشمند تعداد زیادی تصاویر زنده تلویزیونی را با کیفیت بالا دریافت و تماشا کنند.
 
وی یاد آور شد: در استفاده از سیستم‌های مشابه همچون گیرنده‌های دیجیتال به ازای هر کاربر، ست کامل تجهیزات مورد نیاز است، بنابراین با تجهیزات محدود، تعداد کاربران محدود خواهند بود و همه کاربران باید همزمان یک کانال را تماشا کنند، در حالی‌که در سرویس‌دهی در حالت IPTV تعداد کاربران زیاد بوده و امکان انتخاب کانال‌های مختلف وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.