باندپهن

باندپهن ثابت

September 17, 2016
16:13 شنبه، 27ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79861

مخابرات ایران اعلام کرد: امکانات مخابرات نامحدود نیست/ مجری قوانین هستیم

مخابرات ایران اعلام کرد که امکانات موجود این شرکت مانند هر اپرتور دیگری نامحدود نبوده و قطعا جهت اجابت تمام درخواست‌ها در چارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در عرصه رقابت برای تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای ارتباطی داده ، در برخی مناطق دارای محدودیت هایی است.
 
به دنبال انتشار مصاحبه‌ای در تاریخ 24 شهریور ماه که در قالب آن مدیرعامل یکی از شرکت‌های ارائه کننده اینترنت از غیر ممکن شدن ارایه ADSL در تهران، البرز و قم صحبت کرده بود، شرکت مخابرات ایران با ارسال متنی به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.
 
در متن ارسالی شرکت مخابرات آمده است:«شرکت مخابرات ایران به موجب پروانه بهره برداری خود ومصوبات کمیسیون تنظیم مقررات نسبت به تخصیص امکانات پایه ای موجود خود به صورت عادلانه، امکانات مورد نیازمتقاضیان را تامین می‌کند.
 
جهت شفافیت بیشتر موضوع ذکر چند نکته ضروری است:
 
1- پس ازابلاغ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، مصوبات مربوط به آن نیز از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، به عنوان، یک نهاد قانونی و آگاه نسبت به قوانین و مقررات، تدوین و ابلاغ شد .این مصوبه، امکان دسترسی به امکانات پایه مخابراتی موجود شرکت مخابرات ایران در شبکه ارتباطی کشور را، به تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای ارتباطی متقاضی دریافت امکانات پایه ای داده است و شرکت مخابرات ایران در راستای اصول مشتری مداری و رقابت سالم و نیز به تبعیت از قانون در اجرای هرچه صحیح تر آن کوشش کرده و با نظارت سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با ایجاد سامانه ثبت مکانیزه درخواستهای شرکت های دارنده پروانه شرایط برابری را در اختیار همه متقاضیان دریافت خدمات قرار داده است.
 
2- تعدد FCPها و پاسخگویی به تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مشکلات و محدویتها را چند برابر کرده و این مسایل وظایف شرکت مخابرات ایران را در اجرای رعایت اصول عادلانه برای تمام شرکت ها بیشتر کرده است. اما آنچه مسلم است در اجرای این مصوبات با توجه به گستردگی فعالیت در شرکت ها و محدود بودن منابع و امکانات مخابراتی و استفاده از فناوری، همگی باید تابع قوانین بوده تا پاسخگویی نیاز ها باشیم. ضمن اینکه کلیه موارد واگذاری امکانات، نحوه واگذاری و میزان امکانات موجود تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.
 
3- تمرکز تعدادی از FCPها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات بر روی استان ها و مناطق پر درآمد است و این موضوع تعدد تقاضا در برخی نقاط را موجب شده است. بدیهی است شرکت مخابرات ایران در واگذاری امکانات به FCPها و به تمامی شرکتها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات در چارچوب مصوبات و قوانین عادلانه رفتار کند تا همه شرکت ها از امکانات موجود بهره ببرند. این در حالیست که امکانات و سرمایه گذاریهای شرکت مخابرات ایران در بسیاری از مناطق غیر برخوردار هیچ متقاضی ندارد.
 
4- شرکت مخابرات ایران در چارچوب مصوبات عمل می کند و مجری قوانین است و به موجب همین مصوبات امکانات موجود خود را در اختیار متقاضیان قرار میدهد. و لذا شرکتهایی که بیش از سهم خود از امکانات موجود شرکت مخابرات ایران نیاز دارند از جمله شرکت شاتل میتوانند راسا نسبت به ایجاد امکانات پایه ای مورد نیاز خود در راستای توسعه زیرساخت در بخش دسترسی شبکه مخابراتی کشور اقدام نمایند و جای تعجب است که مدیر عامل محترم شرکت شاتل با دارا بودن پروانه بهره برداری FCP همچنان بدنبال بهره برداری از سرمایه گذاری دیگران برای ارائه خدمات به مشتریان خود است.
 
5- در بحث قبول عقد قراردادهای مشارکت با شرکت های FCP و تمامی شرکتها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات نیز با توجه به اجرای طرح یکپارچه سازی در شرکت مخابرات ایران ، این شرکت از تمام طرحهایی که بر پایه استراتژی برد- برد تدوین گردیده و توسعه متوازن و متعادل ارتباطات در همه نقاط کشور را به همراه داشته باشد استقبال مینماید.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.