بازی

فناوری اطلاعات

September 25, 2016
6:44 یکشنبه، 4ام مهرماه 1395
کد خبر: 80051

برجام حضور “گیم کانکشن” را رقم زد

مدیرعامل گیم کانکشن (همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای) واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را از فناوری‌های موثر در صنعت بازی و نقش آن در سرگرمی دانست و با اشاره به تاثیرات مثبت برداشته شدن تحریم‌ها به حضور شرکت‌های خارجی در ایران، از کمک به بازی‌سازهای ایرانی برای ارتقای مسائل تکنیکی خبر داد.
 
پیر کارده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر چشم‌انداز مثبت خود از صنعت بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: رشد صنعت در سراسر جهان سالانه بیش از ۱۰ درصد است. سرگرمی نیز بخش بزرگی از صنعت را در جهان شامل می‌شود و صنعت بازی نیز در آینده نقش قوی و پررنگی را در این زمینه ایفا می‌کند. بازی‌ها به لطف فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بازیگر بزرگی در صنعت سرگرمی شده و نقشی حتی پررنگ‌تر از حضور این فناوری‌ها در صنعت سینما خواهند داشت.
 
وی در پاسخ به اینکه نحوه استفاده ایران از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چگونه خواهد بود، اظهار کرد: دقیقا نمی‌دانم فناوری‌ها تا چه اندازه می‌توانند در ایران به اجرا دربیایند، اما از این موضوع اطمینان دارم که فناوری‌های جدید مانند VR و AR نه تنها برای بازی‌کنندگان بلکه برای کاربرانی که کارهای جدی‌تری دارند نیز مفید خواهد بود.
 
مدیرعامل گیم کانکشن با اشاره به تاثیر برجام و برداشته شدن تحریم‌ها بر حضور شرکت‌های خارجی در ایران گفت: خبر خوب این است که ما حالا می‌توانیم با هم کار کنیم، در حالی که پیش از نمی‌توانستیم. همچنین بسیاری از مردم به این فرصت به چشم یک شانس برای نشان دادن علاقه خود برای برقراری تجارت با ایران نگاه می‌کنند.
 
کارده همچنین با اشاره به ارزیابی خود از صنعت گیم در ایران، گفت: ما برنامه‌ریزی کردیم تا یک ماه دیگر به ایران بیاییم، زمان زیادی را با شرکت‌ها صرف کنیم، نیازهای آنها را ارزیابی کرده و آگاه شویم دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند و مایلند چه سخنرانی‌هایی بشنوند یا چه متخصصان تکنیکی را ملاقات کنند ما می‌خواهیم با آنها مذاکره کرده و اطمینان حاصل کنیم که افراد را به نیازهای خاصی که در صنعت بازی ایرانی دارند، برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.