تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 9, 2016
11:01 یکشنبه، 18ام مهرماه 1395
کد خبر: 80435

مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد: از مذاکره با زیمنس آلمان تا علاقمندی اپراتورهای موبایل برای ورود به پست

مدیرعامل شرکت ملی پست از علاقمندی یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای فعالیت به عنوان اپراتور خصوصی پست خبر داد.
 
مدیر عامل شرکت ملی پست صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شده بود به ارائه توضیحاتی درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت پرداخته و موضوعاتی چون مسترکارت ایرانیان، فعالیت شرکت‌های الکترونیکی که کالاهای غیرمجاز ارائه می‌دهند،علاقمندی اپراتورهای تلفن همراه برای فعالیت به عنوان اپراتور پستی، اساسنامه جدید شرکت پست، حجم فعالیت‌های این شرکت و مسائلی از این دست پرداخت.
حسین مهری در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد: با توجه به اساسنامه جدید شرکت پست لازم است تمام مرسولات وارده و صادره خارجه از طریق این شرکت پیگیری شوند که البته در تمام دنیا هم روند به همین شکل است.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت‌های مختلفی ممکن است در حوزه جابه‌جایی کالا فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: طبق این اساسنامه لازم است تمام مواردی که مربوط به واردات و صادرات کالاها می‌شود از طریق شرکت پست پیگیری شود و شرکت‌های فعال در این زمینه نیز موظفند نشان اعتماد خود را از شرکت پست دریافت کنند.
 
مدیر عامل شرکت ملی پست همچنین عنوان کرد: برهمین اساس در این زمینه مذاکراتی با مسوولان ارگان‌های مختلفی از جمله سازمان هواپیمایی کشور داشته‌ایم.
 
فعالیت 700 شرکت تجارت الکترونیک با کالای غیر مجاز
 
مهری در ادامه‌ صحبت های خود به بحث تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: لازم است خرید و فروش‌هایی که دراین بخش صورت می‌گیرد از طریق شرکت پست نظارت و ساماندهی شود تا بدین ترتیب از ترانزیت کالاهای غیرمجاز به کشور جلوگیری شود.
 
وی در عین حال یادآور شد: برهمین اساس طی ماه‌های گذشته بیش از 700 شرکت که تشخیص داده شده مرسولات غیرقانونی را وارد می‌کنند از ادامه فعالیت از طریق شرکت پست بازداشته شده‌اند.
 
مدیر عامل شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی که درباره فعالیت‌های شبکه‌های موازی پست که غیرمجاز محسوب می‌شوند هم توضیح داد: طبق اساسنامه جدید لازم است ظرف مدت یکماه تمامی شرکت‌هایی که تحت عنوان پست فعالیت دارند از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مجوزهای لازم را دریافت کنند، چرا که در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت ملی پست در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه‌ی آمار پرداخت و عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری کیفیت مرسولات از نظر توزیع به موقع آنها با رشدی هشت درصدی نسبت به شش ماهه دوم سال قبل به 97 درصد رسیده است.
 
مهری با تاکید بر این‌که در فعالیت‌های شرکت پست بحث قیمت، سرعت، کیفیت و امنیت ارائه خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است از همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: قرار است از طریق این ارگان بررسی‌های کیفی بر روی خدمات شرکت پست صورت گیرد.
 
وی همچنین عنوان کرد: در سال گذشته مرسولات عادی ما هفت درصد و مرسولات سفارشی ما 23 درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشته‌اند، اما مرسولات پیشتاز با کاهشی 10 درصدی و مرسولاتی که از طریق پست ویژه ارسال می‌شدند، کاهشی یک درصدی داشته‌اند همچنین سرویس امانات پستی دراین مدت رشدی 50 درصدی داشته است.
 
مهری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مرسولات عادی را بیشترین بخش از مرسولات پستی دانسته و عنوان کرد: حدود 40 درصد مرسولات ما به شیوه‌ی عادی 12 درصد به شیوه پیشتاز و حدود شش درصد مرسولات از طریق پست سفارشی ارسال می‌شوند.
 
وی همچنین یادآور شد: ترافیک شرکت پست  در حوزه کالاهای تجارت الکترونیک حدود 385 هزار مرسوله در ماه است که برهمین اساس در شش ماه اول سال جاری حدود دو مرسوله از طریق تجارت الکترونیک جابه‌جا شده‌اند.
 
 واگذاری 48.5 میلیون کد پستی 10 رقمی
 
مدیر عامل شرکت ملی پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره کدهای پستی پرداخت و اظهار کرد: تاکنون 48 میلیون و 500 هزار کد پستی 10 رقمی واگذار شده که از این میان حدود 10 میلیون کد مربوط به نقاط روستایی می‌شود.
 
مهری در عین حال یادآور شد: شرکت پست مکلف است به‌طور دو سال یکبار در نقاط شهری و چهار سال یکبار در نقاط روستایی کدهای پستی را به‌روزرسانی کند که در این راستا اکنون 100 درصد نقاط شهری به روزرسانی شده و برای این موضوع 31 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
 
وی همچنین به طرح ژئوکد سازی اشاره کرد و گفت: اکنون 16 استان ژئوکد شده است و تا پایان سال برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که تمام نقاط کشور به ژئوکد مجهز شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.