سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 15, 2016
19:03 شنبه، 24ام مهرماه 1395
کد خبر: 80536

دیدار تیم کوک با نخست وزیر ژاپن در خلال سفر اخیرش به این کشور

تیم کوک مدیرعامل اپل هفته گذشته سفری به ژاپن داشت و در جریان آن با شینزو آبِه نخست وزیر این کشور دیدار کرد. او در خلال ملاقات خود یادآور شد که بدون نوآوری های ژاپنی ها، آیفون حتما ساخته نمی شد.
 
وی همچنین خبر داد که اپل در دسامبر امسال یک مرکز توسعه و تحقیق تازه در یوکاهامای ژاپن افتتاح می کند و نخست وزیر این کشور نیز به نوبه خود از اهمیت نرم افزار iOS در رشد و بالندگی اقتصاد کشورش گفت و خاطرنشان کرد که جوان ترین توسعه دهنده ژاپنی این پلتفرم تنها هشت سال دارد.
 
شین هوآ، خبرگزاری رسمی این کشور به نقل از کوک آورده است: ما در جلسه خود از آینده و همکاری های فوق العاده ای گفتیم که می توانیم با همراهی یکدیگر داشته باشیم. من نیز از علاقمندی ام به سرزمین آفتاب تابان با نخست وزیر آبِه گفتم و همچنین از اهمیت این کشور برای اپل.
 
Yoshihide Suga سخنگوی ارشد کابینه این مقام عالی رتبه ژاپنی نیز در مصاحبه خود پیرامون این نشست گفت: کوک تایید کرده به زودی ساخت و ساز مرکز توسعه و تحقیق تازه اپل در یوکوهاما به اتمام می رسد و قرار است فعالیت های مهمی در این مرکز انجام گیرند.
 
گفتنی است که مدیرعامل شرکت کالیفرنیایی پیشتر در اکانت توییتر خود از سفرش به ژاپن گفته و تا به اینجا دیداری با مدیران نینتندو داشته و برای نمایش قابلیت های سیستم پرداخت موبایلی شرکت متبوعش سفری را هم با یکی از خطوط ریلی این کشور تجربه نموده.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.