سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 16, 2016
21:08 یکشنبه، 25ام مهرماه 1395
کد خبر: 80566

لپ تاپ فوق منعطف با سیستم عامل کروم از راه رسید

سامسونگ هم به جمع شرکت های سازنده لپ تاپ با سیستم عامل کروم گوگل پیوست. این محصول که Chromebook Pro نام دارد با امکانات جالب توجهی طراحی شده است.
اگر چه ویژگی های این محصول هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما برخی تصاویر و اطلاعات در مورد آن در فضای مجازی منتشر شده است.
 
کروم بوک ساخت سامسونگ تنها اندکی بیش از یک کیلوگرم وزن دارد و دارای بدنه تمام فلزی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. این نمایشگر لمسی دارای ۲۳۴ PPI و نسبت ۳:۲ است. همچنین می توان نمایشگر آن را به اندازه ۳۶۰ درجه تا زد و این لپ تاپ را در عمل به یک تبلت مبدل کرد.
 
پردازنده ARMv۸ شش هسته ای، چهار گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه eMMC، سازگاری با استاندارد بی سیم ۸۰۲.۱۱ac، بلوتوث ۴، بهره مندی از پرت USB-C از دیگر امکانات کروم بوک پرو است.
 
قلم هوشمند این لپ تاپ رسم شکل یا نگارش مطلب بر روی نمایشگر و ذخیره سازی آنها با استفاده از برنامه ArtCanvas را ممکن می کند.
 
این محصول پس از هر بار شارژ به مدت ۱۰ ساعت قابل استفاده است و با استفاده از فناوری Battery Life Extender پس از سه ساعت استفاده تنها ۳۰ درصد از شارژ باتری خالی شده و ۷۰ درصد از آن برای استفاده بیشتر باقی می ماند. یکی از مزایای دیگر کروم بوک پرو قیمت مناسب و ۴۹۹ دلاری آن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.