سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2016
11:01 دوشنبه، 26ام مهرماه 1395
کد خبر: 80583

آغاز تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری برای اولین بار در جهان

شرکت سامسونگ دیروز اعلام کرد برای اولین بار در جهان تولید انبوه تراشه های ۱۰ نانومتری را آغاز کرده است. در حال حاضر اکثر تراشه های مورد استفاده در محصولات الکترونیکی ۱۶ نانومتری هستند.
 
سامسونگ در بیانیه خود در این زمینه تصریح کرده که اولین مجموعه از محصولات فناوری مجهز به تراشه های ۱۰ نانومتری اوایل سال آینده میلادی در دسترس علاقمندان قرار می گیرند. در این بیانیه اشاره ای به نوع و مشخصات این محصولات و شرکت های سازنده آنها نشده است.
 
شرکت کوالکوم که قصد دارد مدل تازه تراشه های اسنپ دراگون ۸۳۰ را با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری تولید کند به همین منظور قراردادی با سامسونگ منعقد خواهد کرد.
 
پردازنده هایی که پس از همکاری دو طرف تولید می شوند در نیمی از گوشی های هوشمند گالکسی اس مورد استفاده قرار می گیرند. عرضه این گوشی هوشمند قدرتمند در بازار از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز می شود.
 
سامسونگ این روزها به علت انفجار مکرر باتری گوشی های گالکسی نوت ۷ خود با فشارهای فزاینده ای مواجه بوده و امیدوار است با انتشار اخبار مثبت این چنینی تا حدی از سیل انتقادات از خود بکاهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.