اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 19, 2016
10:51 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1395
کد خبر: 80630

اینترنت نظامی در روسیه راه اندازی شد

روسیه در ادامه اجرای برنامه های ایمن سازی ارتباطات حساس در فضای مجازی و مقابله با نفوذهای احتمالی، اینترنت نظامی راه اندازی کرد.
 
 
براساس اطلاعات انتشار یافته، بستر شبکه اینترنت نظامی روسیه مستقل است، زیرا بخش اصلی مدیریت و برنامه ریزی های کاری فضای سایبری جهانی در اختیار شرکت های آمریکایی است که همکاری های گسترده ای با سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا دارند. 
 
روزنامه ایزوستیا در باره اقدام جدید روسیه نوشت: طراحی اینترنت نظامی که اواخر تابستان پایان یافت پس از موفقیت آزمایشی و کسب اطمینان از کارآمدی آن راه اندازی شد.
 
رسانه روسی روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی در این حوزه بدون ذکر نام افزوده است: براساس برنامه ریزی ها واحدهای رزمی و یگان های بیشتری در مناطق مختلف زیر پوشش شبکه اینترنت نظامی قرار خواهند گرفت تا امنیت ارتباطی بیش از گذشته حفظ شود.
 
این مقام افزوده است: زیرساخت های مخابراتی لازم برای ایجاد شبکه امن و مستقل اینترنتی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته که با شبکه جهانی فضای مجازی ارتباط ندارد.
 
در این شبکه امن که «بخش بسته ارتباطات و انتقال اطلاعات» نام گرفته با وجود برخورداری از نرم افزارها و ارتباط اینترنتی مورد نیاز نظامی، امکان هر گونه تخلیه اطلاعات از فلش ها یا حافظه های همراه (هارد) ممکن نیست و به صورت متمرکز مدیریت و نظارت خواهد شد.
 
این مزیت سبب می شود، امکان هر گونه نفوذ احتمالی یا استفاده از بدافزارها برای در اختیار گرفتن اطلاعات مهم و حساس نظامی روسیه که یکی از قدرت های برتر جهان در این عرصه به شمار می رود، کاهش یابد. 
پیش از این نیز اطلاعاتی از تدوین طرح ممنوعیت استفاده از شبکه های پیام رسان اجتماعی بدون مجوز شامل واتس آپ، وایبر و تلگرام برای مقام های روسیه انتشار یافته بود که انتظار می رود از اوایل سال آینده میلادی اجرا شود.
 
راه اندازی موتور جست وجوی ملی یاندکس که در جمع پنج موتور برتر جهانی قرار گرفته است و همچنین شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از برنامه های موفق روسیه برای وابستگی هر چه کمتر به خدمات ارائه شده از سوی شرکت های آمریکایی در عرصه اینترنتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.