اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 25, 2016
18:38 سه شنبه، 4ام آبانماه 1395
کد خبر: 80799

قیمت سرویس‌های اینترنتی ۱ تا ۱۲ ماهه + جدول نرخ

تعرفه سرویس‌های اینترنتی عملا از مرداد ماه سال جاری کاهش یافت اما بسیاری از مردم همچنان نمی‌دانند که برای خرید یا شارژ سرویس مورد نظرشان چه میزان پول باید بپردازند؛ لذا سعی کردیم تا نرخ کف و سقف سرویس‌های پرمصرف و رایج را ارائه کنیم تا متضرر نشوند.
 
اواخر خرداد‌ ماه سال جاری مسئولان وزارت ارتباطات اعلام کردند که با برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قیمت سرویس اینترنت کاربران نهایی را تا 15 درصد کاهش داده‌اند اما با این حال ریز نرخ‌ها و جزئیات تعرفه‌های جدید اعلام نشد.
 
نهایتا تیر ماه سال جاری رگولاتوری رسما جزئیات کاهش قیمت این بخش را اعلام کرد و براساس مصوبه 237 کمیسیون مذکور، شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی را ملزم کرد تا از ابتدای مرداد ماه تعرفه‌های جدید را اعمال کنند.
 
براساس مصوبه مورد بحث، قیمت سرویس اینترنت برای کاربران نهایی می‌بایست با 16 درصد و در شرایط خاص با 30 درصد کاهش نرخ مواجه شود.
 
با توجه به اینکه حاکمیت حوزه ارتباطات برای ایجاد شرایط رقابتی، سقف تعرفه‌ها را مشخص می‌کند و جهت جلوگیری از دامپینگ اپراتورهای بزرگتر ارتباطی کفی می‌گذارد تا رقابت سالم گردد؛ قیمت کف و سقف سرویس‌های مختلف و پرکاربرد اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL را که ممکن است کاربران در جریان ریز تعرفه‌های آن نباشند استخراج کرده‌ایم که به شرح جدول زیر است.
 
در این دو جدول که سقف و کف تعرفه‌های اینترنت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و بر حسب ریال درج شده، قیمت نهایی برای مشترکان اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL است و شرکت‌ها مجاز به دریافت رقم بالاتری برای سرویس‌های مندرج در این جدول نیستند.
 
نکته قابل توجه این است که کف تعرفه برای تمامی سرویس‌های با حجم و زمان یکسان، برابر است و به عنوان مثال تفاوتی بین کف تعرفه سرویس 128K ماهانه 3G با سرویس 6M ماهانه 3G وجود ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.