رگولاتوری

مخابرات فضایی

October 26, 2016
10:41 چهارشنبه، 5ام آبانماه 1395
کد خبر: 80807

وزیر ارتباطات: عزم وزارت ارتباطات در واگذاری امور به بخش خصوصی/ تعامل با مجلس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عزم دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی با تعامل با مجلس شورای اسلامی خبر داد.
اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کردند.
 
در این نشست واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعامل با مجلس ارزش زیادی قایل است و در دوره گذشته و هم دوره فعلی، روابط خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته و دارد، بر نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین و مقرراتی که منجر به توسعه حوزه ICT  و افزایش اشتغال و کارآفرینی می شود تاکید کرد.
 
وی گفت: مجلس نقش موثر و مثبتی در تصویب قوانین و مقررات در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد.
 
وزیر ارتباطات توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را زیرساخت توسعه همه بخش های کشور عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم، وزارت ارتباطات پروژه های مهم ملی و مهمی همچون رومینگ ملی، همکدسازی، ترابرد پذیری، توسعه زیرساخت های ارتباطی، فاز نخست شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رسانی به ۱۸ هزار روستا را به انجام رساند که قطعا این مهم با حمایت همه بخش های نظام از جمله مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است.
 
وی از عزم دولت به واگذاری امور به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: وظیفه ما نظارت و سیاستگذاری است و از حضور بخش خصوصی حمایت می کنیم.
 
در این نشست، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع وجود دارد و ادامه خواهد یافت.
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات از جمله وزارتخانه های زیربنایی است که باید حفظ شود، اظهار داشت: در دولت گذشته به دنبال ادغام این وزارتخانه بودند که با مطالعات صورت گرفته و استواری مجلس، این اقدام نادرست تشخیص داده و جلوی آن گرفته شد.
 
اکبریان تاکید کرد: مطالبات نمایندگان در زمینه اقدامات اپراتورهای ثابت و همراه بنا به ذات نمایندگی آنان است.
 
در این نشست معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، سازمان فضایی، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرساخت، پست، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های آتی خود اقدام کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.