اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 2, 2016
9:14 چهارشنبه، 12ام آبانماه 1395
کد خبر: 80928

معاون وزیر ارتباطات: ۴۵ درصد مصرف‌کنندگان اینترنت از محتوای داخلی استفاده می‌کنند

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر ۴۵ درصد مصرف کنندگان اینترنت کشور از محتوای داخلی استفاده می‌کنند.
 
امیرحسین دوایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت اینترنت کشور طی سه سال گذشته گفت: خوشبختانه به لحاظ شاخص‌های بین‌المللی در بحث اینترنت از جمله سرعت، در میان کشورهای هم رده خود از جایگاه و رتبه خوبی برخورداریم.
 
دوایی تصریح کرد: در حال حاضر عمده تمرکز ما بر بحث توسعه محتوای بومی و هدایت دارندگان محتوا به سمت ارائه خدمات بومی به مصرف کنندگان داخلی است، زیرا معتقدیم اگر سرعت اینترنت هزار برابر هم شود، بدون حضور تولیدکنندگان محتوای ایرانی تنها یک رابطه یک طرفه خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در این دریافت محتوا هم این مسئله مهم را باید مد نظر قرار دهیم که تنها برخی محتواها برای کاربران مفید است و برخی کمتر مفید بوده و برخی هم مضر است.
 
دوایی به توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور اشاره کرد و افزود: ما نمی گوییم این شبکه رقیبی برای اینترنت جهانی است، اما فضای جدیدی است که می توانیم در این فضا توسعه کسب و کار داشته باشیم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: زمانی کاربر وارد شبکه ملی اطلاعات می شود، در داخل کشور به یک فضای سریع ارتباطی و مطمئن و با محتوا دسترسی پیدا می کند که این فضا در کنار محتوای غنی بین المللی باعث ارتقاء سطح علم و دانش می شود.
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در فضای شبکه ملی اطلاعات کاربر با محتوا و اطلاعاتی روبرو است که با محیط اطراف جامعه و زندگی ما سازگاری بیشتری دارد.
 
دوایی به استفاده ۴۵ درصد مصرف کنندگان اینترنت کشور از محتوای داخلی اشاره کرد و افزود:  ۵۵ درصد مصرف کنندگان ما نیز به محتوای بین المللی متکی هستند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما این است تا انتهای برنامه ششم توسعه میزان استفاده مصرف کنندگان اینترنت کشور از محتوای داخلی به ۸۰ درصد برسد. این افزایش میزان استفاده از محتوای داخلی به شرطی است که بتوانیم محتوای غنی و پرباری تولید کنیم.
 
دوایی ضریب نفوذ اینترنت در کشور را بیش از ۱۰۰ درصد عنوان کرد و افزود: این درصد با توجه به تعداد کانکشن هایی است که افراد دارند، اما به لحاظ دسترسی به پهنای باند و اینترنت پرسرعت این عدد ۴۰ درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.