سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 2, 2016
14:52 چهارشنبه، 12ام آبانماه 1395
کد خبر: 80946

نوت بوک ۱۳ اینچی سازگار با هدستهای واقعیت مجازی از راه رسید

نوت بوک ۱۳ اینچی با نمایشگر او ال ای دی و توان پشتیبانی از هدست های واقعیت مجازی عرضه شد.
تا به امروز استفاده از هدست های واقعیت مجازی محدود به رایانه های شخصی بوده، اما با از راه رسیدن پردازنده های گرافیکی قدرتمند سری ۱۰ ان ویدیا، شرکت Alienware موفق به ساخت نوت بوک ۱۳ اینچی سازگار با این هدست ها شده است.
 
 
نوت بوک ۱۳ اینچی این شرکت هم با هدست HTC Vive و هم با هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift سازگاری دارد.
 
مدل جدید این نوت بوک در مقایسه با مدل اولیه باریک تر بوده و طراحی چشم نوازتری دارد. تقویت قابلیت صوتی و استفاده از فن بهتر از جمله امکانات آن است. نمایشگر OLED این نوت بوک از تفیک رنگ بسیار بهتری برخوردار است و از پخش ۶۰ فریم در ثانیه هم پشتیبانی کرده و دقت آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.
 
پردازنده این نوت بوک از نوع Core i۷-۶۷۰۰HQ اینتل و ۲.۶ گیگاهرتزی بوده و مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ می باشد. ۱۶ گیگابایت رم قابل ارتقا به ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت هارددیسک از جمله امکانات نوت بوک یاد شده است.
 
کارت گرافیک این نوت بوک از نوع GeForce GTX ۱۰۶۰ بوده و میزان حافظه ویدئوی آن ۶ گیگابایت و وزن این نوت بوک حدود ۲.۴ کیلوگرم است.
 
کارشناسان معتقدند در آینده نزدیک ساخت نوت بوک های دارای توان پشتیبانی از هدست های واقعیت مجازی با توجه به عرضه سخت افزارهای پیشرفته رونق بیشتری خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.