باندپهن

باندپهن ثابت

November 5, 2016
17:08 شنبه، 15ام آبانماه 1395
کد خبر: 80982

معاون مخابرات اعلام کرد: خطوط تلفن بدون کارکرد جمع آوری نمی‌شود/بازگشت ۱۰هزارتومان به قبوض

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت هیچگونه برنامه ای برای جمع آوری خطوط تلفن ثابت بدون کارکرد ندارد.
داوود زارعیان در گفتگو با مهر، در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم شرکت مخابرات ایران برای جمع آوری و بازپس گیری خطوط تلفن ثابت بدون کارکرد و بلااستفاده، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران هیچگونه تصمیمی در این باره ندارد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۶ میلیون خط تلفن ثابت در کشور بدون کارکرد است، ادامه داد: تا پیش از تغییر تعرفه های تلفن ثابت، آبونمان هر خط بلااستفاده در روستاها ۱۰۰ تومان و برای شهرها ۶۸۰ تومان بود که با تغییر تعرفه ها از اول مردادماه، صورتحساب این خطوط در هر دوره مبلغ ۲۹۷۰ تومان محاسبه می شود.
 
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه این صورتحساب که مربوط به اول مرداد تا اول مهرماه می شود برای مشترکان ارسال شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که با احتساب این مبلغ به عنوان حداقل کارکرد در خطوط بلااستفاده، مشترکان نسبت به بازپس دادن این خطوط اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته یک سازمان ۳۰۰ خط بلااستفاده را به مخابرات عودت داد، تاکید کرد: پیش بینی این است که مشترکان نسبت به بازگرداندن خطوطی که استفاده ای برایشان ندارد اقدام کنند اما این به معنی این نیست که مخابرات تصمیمی برای قطع کردن و یا تخلیه این خطوط داشته باشد و اجباری در این زمینه وجود ندارد.
 
زارعیان در مورد بازگرداندن مبلغ ۱۰ هزار تومان هزینه اضافی که در آخرین دوره قبوض تلفن مشترکان درج شده بود گفت: اشتباه مخابرات فقط مربوط به قبوض مشترکان تهرانی بود که در قبض دوره بعدی، مبلغ ۱۰ هزار تومان به عنوان بستانکار به مشترکان عودت داده می شود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد قبوض تلفن آخرین دوره، وصول شده است، گفت: تا پایان ماه جاری مشخص خواهد شد که تغییر تعرفه های جدید چه تاثیری بر درآمد شرکت مخابرات ایران داشته است.
 
معاون شرکت مخابرات ایران پیش بینی کرد که افزایش تعرفه تماس درون شهری از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال و اضافه شدن گزینه حداقل کارکرد در قبوض مشترکان مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حدود ۱۰ درصد افزایش درآمد مخابرات را به همراه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.