تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 17, 2016
9:32 پنجشنبه، 27ام آبانماه 1395
کد خبر: 81183

واعظی: ایران و تایلند در زمینه پست و ارتباطات همکاری می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند، برای امضای تفاهمنامه همکاریهای ارتباطی و پست با مسئولان این کشور، وارد مذاکره شد.
محمود واعظی در دومین روز از برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند ضمن دیدار با رئیس صداوسیما تایلند و دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات، در جمع وزرای شرکت کننده در این همایش به تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT پرداخت.
 
وی در دیدار با تاریس پون سری رئیس سازمان صداوسیما و رئیس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به تایلند اشاره و اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه های تجاری، بانکی، صنعتی، گردشگری و به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش یابد. 
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد که پیش نویس های پیشنهادی تفاهم نامه ها در خصوص همکاری های پستی و ارتباطات بزودی نهایی و به امضای دو طرف برسد.
 
رئیس سازمان صداوسیما و رئیس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند نیز با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور گفت: آماده کار همه جانبه با ایران هستیم. ضمن اینکه تفاهم نامه های پیشنهادی ایران در دست بررسی است و بزودی نهایی می شود. علاوه بر آنها یک پیش نویس تفاهم نامه پیشنهادی نیز از طرف کمیسیون ملی ارتباطات تایلند تهیه شده است که برای بررسی طرف ایرانی ارسال می شود. 
 
پون سری ابراز امیدواری کرد: این اسناد  در سفر در پیش روی نخست وزیر تایلند به تهران در سال میلادی آینده نهایی و امضا شود. 
 
در همین حال در حاشیه همایش تلکام ٢٠١۶، واعظی با زائو دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات ( ITU ) دیدار و در خصوص فعالیت ها و همکاری های ITU با کشورمان گفتگو کرد.
 
در این دیدار دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات با توجه به نقش فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف بخصوص در زمینه بسط ارتباطات و همکاری های مخابراتی با کشورهای همسایه، گفت: آماده همکاری هرچه بیشتر با ایران در همه زمینه ها به ویژه همکاری های دانشگاهی و آموزشی در حوزه IT با ایران هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.