لبه تکنولوژی

December 2, 2016
15:39 جمعه، 12ام آذرماه 1395
کد خبر: 81416

لباس هوشمند برای کمک به بیماران پس از سکته مغزی

یک دانشجوی دکترا لباسی مملو از حسگر های مختلف ساخته است که به بهبود تاثیرات سکته مغزی در بیماران کمک می کند.
 
 
این دانشجو که بارت کلاسن نام دارد، لباسی خلق کرده که حاوی ۴۱ حسگر است. این حسگرها قدرت ماهیچه، توانایی کشش پشت بدن و دست و میزان فشار هر پای فرد را پس از ابتلا به سکته مغزی اندازه می گیرد.
 
فرستنده هایی داخل این لباس کار گذاشته شده اند که اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگر ها را به سرورهایی در دانشگاه منتقل می کنند.  این اطلاعات در اختیار درمانگران قرار می گیرد تا بهتر بتوانند فرایند بازپروری بدن بیماران را رهبری کنند.
 
 علاوه برآن مخترع این لباس امیدوار است تا بتواند از این سیستم برای بهبود برنامه های بازپروری کلینیکی  استفاده کند.  
 
کلاسن دراین باره می گوید: مدت هاست که به چنین سیستمی نیاز است اما فناوری به اندازه کافی پیشرفت نکرده بود. حال که پیشرفت های بسیاری در حال انجام است و با توجه به توسعه سریع فناوری باتری ها، پارچه ها و لباس های هوشمند می توان اطلاعات را به سرعت تحلیل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.