رگولاتوری

December 4, 2016
11:34 یکشنبه، 14ام آذرماه 1395
کد خبر: 81452

دیدار هیأت بلند پایه روسی با مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت

آذری جهرمی، معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با آقای اسماعیل اُف معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه که در رأس یک هیأت بلند پایه متشکل از 26 نفر از دست اندرکاران فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش خصوصی و دولتی روسیه به ایران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، آذری جهرمی با اشاره به همکاری های فی مابین دو کشور خواستار افزایش این همکاری ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به جایگاه ممتاز و نقش ژئوپلیتیک ایران در ترانزیت ارتباطات بین الملل برای بازار بزرگ آسیای جنوب شرقی، بر سه مزیت مهم مسیر ترانزیت ایران یعنی کیفیت بالاتر بواسطه کاهش زمان تأخیر، قیمت ارزانتر و کاهش زمان رفع خرابی تأکید و اظهار نمود که این مزیتها بر جذابیت مسیر ترانزیت ارتباطات از ایران می افزاید.
 
آذری جهرمی در ادامه سخنان خود به اهمیت تفاهمات انجام شده طی سفرهای گذشته مقامات دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کردند که هر چه زودتر مقدمات عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این تفاهمات فراهم گردد. وی همچنین با اشاره به پروژه مشترک EPEG خواستار همکاری بیشتر اعضای این کنسرسیوم شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از آمادگی برای برقراری ارتباط بخش های ذیربط در ایران با شرکتهای روسی برای مذاکره در خصوص زمینه های همکاری خبر داد و اظهار نمود؛ صرف نظر از پروژه هایی که قابلیت اجرا توسط بخش خصوصی دارند، برخی پروژه ها تأثیر ملی دارند و باید از دیدگاه ملی به آنها پرداخته شود.
 
در ادامه این دیدار، اسماعیل اُف معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر مجدد به ایران، مهمترین هـدف این سفر را پی گیری تواقفات انجام شده در چارچوب فعالیت های دوجانبه برای عملیاتی سازی این توافقات اعلام کرد و با اشاره به ترکیب هیأت همراه ایشان که متشکل از دست اندرکاران فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش خصوصی و دولتی روسیه هستند ، اظهار امیدواری کرد که با توجه به توانمندی های شرکت های روسی و سابقه همکاری های دو کشور ایران و روسیه در زمینه های مختلف، همکاری های دو جانبه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بیش از پیش گسترش یابد.
 
در ادامه مراسم، اعضای هیأت روسی به معرفی توانمندی ها و خدمات شرکت های روسی در زمینه های مختلف از جمله راه حلهای مربوط به مدیریت شبکه، مدیریت طیف فرکانس،تولید محتوای اینترنت، ایجاد اپراتورهای مجازی تلفن همراه، سیستمهای مکان یابی و استفاده از این سیستم ها در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل پرداختند و برای همکاری بیش از پیش با شرکای ایرانی اظهار امیدواری کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.