رگولاتوری

December 11, 2016
13:13 یکشنبه، 21ام آذرماه 1395
کد خبر: 81546

معاون وزیر ارتباطات: اعتبار وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات امسال بازمی‌گردد

معاون وزیر ارتباطات از بازگشت اعتبار کمیته وام وجوه اداره شده این وزارتخانه برای ارائه تسهیلات کم‌بهره به بخش خصوصی در بودجه امسال خبر داد.
 
نصرالله جهانگرد در پاسخ به سؤال فارس درباره اختصاص 1400 میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای کمک به سرمایه‌گذاران خطرپذیر در بخش اعتبارات ایجاد اشتغال در لایحه 96 توضیح داد: وزارت ارتباطات مختار شده از محل منابع خود وام‌های کم‌بهره به بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در کشور بدهد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این مبلغ 140 میلیارد تومان است که چون دولت گفت تومان ما نیز از واحد میلیارد تومان استفاده می‌کنیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات، افزود: این موضوع دو سال پیش در بودجه دیده شده بود که سال قبل حذف شد و امسال بار دیگر پیش‌بینی شده که امیدواریم به تصویب برسد و اختصاص پیدا کند.
 
جهانگرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بیست و دوم الکامپ اظهار داشت: در این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت خصوصی، ۲۷۰ استارت آپ و ۵۰ شرکت دولتی حضور دارند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: در سالن دولت الکترونیک بخش دولتی به صورت یکپارچه خدمات دولت الکترونیک را عرضه می‌کند تا شاهد نمونه‌‌ای از شکل گیری دولت هوشمند و ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک و دولت موبایلی در کشور باشیم.
 
وی گفت: از ۲۵ هزار متر نمایشگاه امسال سه هزار متر به سالن دولت الکترونیک تعلق دارد و ۱۵ درصد سطح پوشش نمایشگاه الکامپ به دولت الکترونیک اختصاص یافته است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که قرار بود خدمات دولت الکترونیک منجر به درآمدزایی برای دولت نشود اما در لایحه بودجه درآمدزایی از این خدمات دیده شده، گفت: اگرچه قرار است خدمات دولت الکترونیک تسهیل‌گر امور باشد اما گاهی برخی تجهیزات و زیرساخت‌ها نیازمند هزینه است که در نتیجه این درآمد، درآمد افزوده نیست.
 
وی ادامه داد: در بودجه سال آینده استعلامات میان دستگاهی رایگان پپیش‌بینی شده تا خدمات دولت الکترونیک با نازل ترین قیمت ارائه شود و هزینه مانع از استفاده مردم از خدمات نشود.
 
به گفته وی، ۸۰ نهاد از ۱۱۲ دستگاه متصل شده به پرتال دولت الکترونیک، خدمات الکترونیکی ارائه می‌دهند که به تدریج این خدمات تکمیل و تجمیع می‌شود و در قالب بسته های جدید ارائه خواهند شد.
وی تصریح کرد: در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مردم 47 درصد مشارکت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.