لبه تکنولوژی

December 11, 2016
14:14 یکشنبه، 21ام آذرماه 1395
کد خبر: 81547

طراحی نسل جدید تراشه های قدرتمند برای خودروهای خودران

دو شرکت خودروسازی تسلا و سامسونگ قصد دارند با همکاری هم تراشه های قابل شخصی سازی جدیدی بسازند که امکانات بیشتری را برای مالکان خودروهای خودران به ارمغان می آورد.
سامسونگ وظیفه ساخت این تراشه ها را برای تسلا بر عهده خواهد داشت و البته تکمیل فرایند طراحی و ساخت تراشه های مذکور به سه سال زمان نیاز دارد. اما تسلا هنوز اطلاعاتی در مورد جزییات این موضوع ارائه نکرده است.
 
برخی منابع خبری می گویند تسلا مدتی است برای ارتقای امکانات تولیدات خود و از جمله خودروهای خودران در تلاش برای همکاری با شرکت های فناوری ثالث است. تسلا برنامه هایی برای خودکار سازی کامل فرایند هدایت خودروهای نسل جدید خود دارد و در این زمینه با تعدادی از شرکت های سخت افزاری و از جمله ان ویدیا همکاری می کند. ان ویدیا به همین منظور سیستمی موسوم به Drive PX ۲ برای تسلا طراحی کرده است.
 
شخصی سازی تولید بخش های رایانه ای و هوشمند خودروهای خودران به تسلا امکان خواهد داد تا تولیداتی با امکانات و گزینه های متنوع بسازد و توجه مشتریان را به خود جلب کند. الون ماسک مدیر عامل تسلا تعدادی از مدیران ارشد شرکت سازنده نیمه هادی ای ام دی را هم استخدام کرده است.
 
تسلا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که با استفاده از سخت افزارهای جدید در آینده نزدیک فرایند خودکار سازی اتومبیل های تولیدی خود را ارتقا خواهد بخشید. این شرکت همچنین اعلام کرده که تولیداتش در آینده مجهز به حسگرها، دوربین ها و رادارهای پیشرفته تری خواهند بود که قادر به شناسایی تمامی اشیا و موانع محیطی هستند. سیستم های مذکور برای انجام اقداماتی همچون کنترل ناوبری و ترمزگیری اضطراری به کار گرفته می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.