اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 18, 2016
20:27 یکشنبه، 28ام آذرماه 1395
کد خبر: 81667

معاون سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: استفاده از ماهواره برای پایش میراث فرهنگی کشور/ سایت‌های فعال در فضای مجازی باید نماد اطمینان بگیرند

معاون سازمان میراث فرهنگی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان فناوری اطلاعات ایران برای اجرای سامانه آنلاین حفاظت از موزه‌ها و میراث فرهنگی کشور خبر داد.
 
محمدحسین طالبیان در حاشیه نمایشگاه الکامپ در سالن دولت الکترونیکی، آخرین اقدامات سازمان میراث فرهنگی را در خصوص استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون پایش محوطه موزه‌های کشور به صورت سه بعدی و از طریق عکس و فیلمبرداری انجام می‌شود، گفت: تا سال آینده طبق مذاکره با سازمان فناوری اطلاعات، موضوع پایش آنلاین میراث فرهنگی کشور را از طریق ماهواره خواهیم داشت.
 
طالبیان با بیان اینکه استفاده از فناوری ماهواره به عنوان یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برای پایش 32 هزار اثر میراث فرهنگی از این سرویس استفاده می‌کنیم.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه قصد داریم با ایجاد سامانه‌ بازدید آنلاین از موزه‌ها، هر فردی در هر جای دنیا می‌تواند با یک کلیک وارد فضای میراث فرهنگی کشور، موزه‌ها و اماکن دیدنی شود، گفت: هم‌اکنون 32 هزار اثر ثبت شده میراث فرهنگی در کشور وجود دارد که اطلاعاتشان باید به صورت نقشه و تصویر آنلاین دیده شود. در این زمینه طرح جامع اطلاعاتی مراکز تاریخی را با همکاری مرکز آمار آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از اطلاعات این مرکز نیز برای اجرای این پروژه استفاده کنیم.
 
طالبیان با تأکید بر توسعه عمرانی کشور با توجه به ظرفیت وسیع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اضافه کرد: در خصوص ایجاد سامانه‌های هوشمند برای ارتباط سریع‌تر در این حوزه با سازمان‌هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی و محیط‌زیست نیز در حال همکاری هستیم.
 
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، راه‌اندازی سامانه آنلاین را راهنمای هوشمند برای اطلاع از وضعیت میراث فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: در همین حال سامانه نماد «اطمینان» نیز برای ارائه اطلاعات علمی درست و رفتار صحیح با کاربران در سازمان میراث فرهنگی راه‌اندازی شده است. به این ترتیب چنانچه سایت اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات و فروش حوزه میراث فرهنگی فعال باشد، باید دارای نماد «اطمینان» از سازمان میراث فرهنگی بوده و مجوز فعالیت داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.