سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 25, 2016
8:40 یکشنبه، 5ام دیماه 1395
کد خبر: 81718

تمام محصولات اپل به شارژ بی سیم مجهز می شوند

در حالی که اخبار متعددی در مورد ممکن شدن شارژ بی سیم مدل بعدی آیفون ۸ شنیده می شود، ظاهرا اپل قصد دارد فناوری شارژ بی سیم را به تمامی محصولات خود تسری دهد.
 
رقابت میان اپل و گوگل برای افزایش محبوبیت تولیدات روز به روز در حال افزایش است و یکی از روش های مورد استفاده دو طرف به کارگیری ابزاری برای تسهیل شارژ بی سیم و رهایی از شارژهای سیمی است.
 
بر اساس اختراع تازه ای که اپل به ثبت رسانده، قرار است قابلیت مذکور برای تمامی محصولاتی که این شرکت به فروش می رساند در دسترس باشد. این محصولات انواع تبلت و حتی رایانه های رومیزی ساخت اپل را در بر می گیرند. همچنین تولیدات دیگر شرکت ها که در فروشگاه اپل عرضه شوند نیز قابلیت سازگار شدن با این فناوری را خواهند داشت.
 
هنوز جزئیات چندانی در مورد ماهیت این اختراع در دسترس نیست، اما گفته می شود قرار است لوازم جانبی خاصی طراحی شود تا از طریق اتصال بی سیم به رایانه های رومیزی، نوت بوک ها و … بتوانند آنها را از فاصله چندمتری هم شارژ کنند.
 
پیش از این گفته می شد قرار است شارژ بی سیمی برای آیفون طراحی شود که با اتصال مستقیم به رایانه رومیزی یا نوت بوک این خدمات را ارائه می کند، اما حالا مشخص شده که این خدمات تنها محدود به تولیدات اپل نخواهد بود.
 
اپل تنها کشوری نیست که به دنبال ارائه خدمات شارژ بی سیم به کاربران تولیدات خود است و سامسونگ و ال جی و برخی شرکت های دیگر برنامه های مشابهی در این زمینه در سر دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.