اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 26, 2016
20:43 دوشنبه، 6ام دیماه 1395
کد خبر: 81736

اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها میسر شد

نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران(گنج)، با امکان اشاعه اطلاعات و فایل تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها توسط دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف امروز در ایرانداک رونمایی شد.
در مراسم رونمایی نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) دکتر روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف گفت: خوشبختانه فعالیت‌های پژوهشگاه در راستای پیشگیری و تمهید مقدمات برای مالکیت‌های فکری و معنوی است.
 
وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری وزارت علوم آمادگی ارائه لایحه برای حل معضلات حوزه آموزش عالی به هیئت دولت را دارد که می‌توانیم سهمی از آن را به مشکلات قانونی موجود در مسیر راه فعالیت‌های پژوهشگاه اختصاص دهیم.
 
هم‌چنین، میترا شمسی، مدیر دفتر تحقیق و توسعه ایرانداک به معرفی پایگاه گنج پرداخته و گفت: پایگاه حاضر مرجع پژوهشگران در ایران است و روزانه چند ده هزار جست‌وجو در این پایگاه انجام می‌گیرد.
کار پایگاه اطلاعات علمی ایران نخستین بار در سال 1370 آغاز شد و در گذر زمان با پیشرفت فناوری اطلاعات قابلیت‌های متعددی به این پایگاه افزوده شد.
 
وی با تاکید ایجاد پایگاه داده جامع کشور از جمله پیشنهاده‌ها و پارساهای کشور به عنوان مهمترین هدف طراحی این پایگاه گفت: با توجه به تغییر سلایق کاربران و نیازهای جدید و ایجاد مدل داده ای یکپارچه برای همه سامانه‌های ایرانداک  به سمت طراحی نسخه جدید رفتیم.
شمسی ضمن اشاره به تغییرات پایگاه جدید گفت: در نسخه آزمایشی پایگاه تازه گنج فراداده بیش از 85 هزار پارسا (پایان‌نامه و رساله)ی ویرایش شده و دسترسی به تمام‌متن بیش از  11 هزار پارسای ویرایش شده (از ابتدا تا پایان سال 1388) را فراهم کردیم.
 
گفتنی است، نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی ایران (گنج) با حضور دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف،  دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 11 در تالار سخن ایرانداک رونمایی شد. نسخه آزمایشی پایگاه تازه اطلاعات علمی (گنج)ganj-beta.irandoc.ac.ir است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.