تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

December 31, 2016
17:28 شنبه، 11ام دیماه 1395
کد خبر: 81797

از iOS به اندروید سفر کنید

حرکت از سمت اپل به اندروید برای کاربران iOS که می‌خواهند از این دیوار عبور کنند، در حال حاضر به لطف ویژگی جدید گوگل درایو راحت‌تر شده است.
 
اگر شما یک کاربر وفادار به iOS هستید، تنها تعداد انگشت‌شماری گوشی هوشمند برای انتخاب دارید: آیفون  SE، آیفون ۶s یا ۶s Plus یا آخرین مدل‌های آن آیفون ۷ و ۷ Plus.
 
در سمت دیگر اندروید، داستان بسیار متفاوتی دارد، با چندین و چند گوشی هوشمند از شرکت‌های متفاوتی از جمله ال‌جی، اچ‌تی‌سی، گوگل، سامسونگ و سونی. بنابراین اگر شما به دنبال تنوع هستید، اندروید به شما توصیه می‌شود.
 
بنابراین اگر تصمیم گرفتید که از iOS به اندروید بروید، اما در این اندیشه هستید که چطور می‌خواهید همه چیز آیفون خود را به یک اندروید منتقل کنید، این‌جاست که قابلیت پشتیبان‌گیری جدید در نرم‌افزار گوگل درایو iOS می‌تواند به شما کمک کند و در وب‌سایت سی‌آی‌او نحوه این انتقال آمده است.
 
انتقال مخاطبین، تقویم، عکس‌ها و فیلم‌های آیفون به آندروید
 
گوگل به تازگی یک ویژگی جدید به برنامه Google Drive برای iOS اضافه کرده که به شما کمک می‌کند سیستم عامل خود را به اندروید تغییر دهید. البته گوگل در این تغییر به حفظ منافع خود فکر کرده است.
 
 
قابلیت پشتیبان‌گیری موجب ذخیره مخاطبان، رویدادهای تقویم، عکس‌ها و فیلم‌ها در گوگل‌درایو می‌شود و از آنجا و با استفاده از اپلیکیشن درایو اندروید (Drive Android) شما به راحتی می‌توانید محتوای مورد نظر را در دستگاه اندروید جدید خود دانلود کنید. اگر شما در حال حاضر از تقویم گوگل و جی‌میل روی آیفون خود استفاده می‌کنید، نیازی به تهیه نسخه پشتیبان از قرار ملاقات و یا ایمیل خود ندارید.
 
برای دسترسی به قابلیت پشتیبان‌گیری، اپلیکیشن گوگل درایو را باز کنید، به بخش تنظیمات (Settings) و پشتیبان‌گیری (Backup) بروید و تهیه نسخه پشتیبان از مخاطبان، رویدادهای تقویم، عکس‌ها و فیلم‌ها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید این روند می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد، به خصوص اگر تعداد زیادی عکس و ویدئو روی گوشی خود داشته باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.