سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2017
18:42 پنجشنبه، 16ام دیماه 1395
کد خبر: 81893

با CES 2017: ال جی و دل مانیتورهایی برای مک بوک پرو 2016 در CES 2017 رونمایی می‌کنند

ال جی و دل در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2017 جدیدترین مانیتورهای خود با پشتیبانی از درگاه USB نوع C را برای استفاده به همراه مک بوک پرو ۲۰۱۶ رونمایی خواهند کرد.
 
 
همچون سنت همیشگی، در ابتدای ژانویه شاهد برگزاری نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس آمریکا خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها، ال‌جی و دل در نظر دارند طی برگزاری این نمایشگاه از آخرین مانیتورهای USB-C خود برای استفاده به همراه مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل رونمایی کنند. این مانیتورها از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند با استفاده از یک کابل، علاوه بر انتقال اطلاعات مورد نیاز برای نمایش، مک بوک پرو را نیز شارژ کنند.
 
دل امروز مانیتور فوق باریک S2718D را رونمایی کرد. این مانیتور ۲۷ اینچی است و از یک نمایشگر IPS بهره می‌برد. دل مدعی است که مانیتور جدیدش را باید به‌عنوان باریک‌ترین مانیتور جهان شناخت. این محصول از فناوری HDR10 برای نمایش رنگ‌ها به‌صورت شفاف بهره می‌برد. دل از یک پوشش براق برای این مانیتور بهره برده و حاشیه‌های آن نیز بسیار باریک است. البته دل برای قرار دادن ماژول‌های داخلی، پایه‌ی این مانیتور را انتخاب کرده و از این‌رو پایه‌ی آن کمی ضخیم است.
 
هرچند مانیتور دل را باید جزو باریک‌ترین نمونه‌های موجود در بازار به‌حساب آورد، اما این محصول از نظر مشخصات فنی در مقایسه با نمونه‌های USB-C و تاندربولت موجود در بازار در رده‌های پایین قرار می‌گیرد. برای مثال، مانیتور باریک دل از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی‌کند، هرچند رزولوشن آن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم تصویر آن ۱۰۸ پیکسل در هر اینچ است. هرچند این مانیتور ۹۹ درصد از طیف رنگ sRGB را پوشش می‌دهد، اما از DCI-P3 که طیف رنگ گسترده‌تری را شامل می‌شود، پشتیبانی نمی‌کند.
 
 
مانیتور فوق باریک دل از فرکانس ۶۰ هرتزی بهره می‌برد و نهایت روشنایی آن ۴۰۰ نیت است. کنتراست تصویر این مانیتور یک به هزار، زمان پاسخگویی تصویر آن ۶ میلی‌ثانیه و زاویه‌ی دید آن ۱۷۸ درجه اعلام شده است. این مانیتور قادر است به مک بوک ۱۲ اینچی و مک بوک پروهای جدید متصل شود و ۴۵ وات انرژی الکتریکی به این لپ‌تاپ‌ها برای شارژ باتری انتقال دهد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، مانیتور S2718D فوق باریک دل با قیمت ۷۰۰ دلار از ۲۳ مارس در آمریکا به فروش خواهد رسید.
 
برخلاف دل که با یک مانیتور USB-C در CES 2017 حاضر شده است، ال‌جی گزینه‌های متنوع و جذاب‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی محصولاتی که ال‌جی در CES 2017 رونمایی خواهد کرد، باید به 32UD99 اشاره کنیم. این مانیتور یک نمونه‌ی ۳۲ اینچی از نوع IPS است و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این مانیتور ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل با تراکم تصویر ۱۳۷ پیکسل در هر اینچ است. علاوه بر HDR این مانیتور از ۹۵ درصد طیف رنگ DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند که رنگ‌های زنده‌تر و متنوع‌تری را نمایش می‌دهد.
 
مانیتور 32UD99 ال‌جی قادر است از طریق کابل USB-C به مک بوک پرو ۲۰۱۶ یا مک بوک ۱۲ اینچی متصل شود، ولی ال‌جی اطلاعاتی در خصوص اینکه ولتاژ شارژ چه اندازه خواهد بود، ارائه نکرده است. مانیتور ال‌جی از وجود بلندگوهای توکار نیز بهره می‌برد که صدای بم را به‌خوبی انتقال می‌دهند. همچنین این مانیتور از فناوری True Color Pro پشتیبانی می‌کند که به اعتقاد ال‌جی از نظر بازسازی رنگ‌ها بی‌بدیل است.
 
ال‌جی مانیتور دیگری را با نام 34UM79M در CES 2017 رونمایی خواهد کرد که البته خبری از درگاه USB-C در آن نیست. این مانیتور ۳۴ اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ اولین مانیتور جهان است که از استریم ویدیو با استفاده از فناوری کروم‌کست پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با در اختیار داشتن این مانیتور انواع فیلم‌ها، موسیقی، بازی و محتوا را از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها روی مانیتور استریم کنند.
 
در کنار مدل‌هایی که اشاره کردیم، باید به نمایشگر‌های 4K و 5K اولترافاین ال‌جی اشاره کرد که با پنل ۳۴ اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ برای گیمرها راهی بازار خواهد شد. مانیتور 34UC99 از فناوری FreeSync کمپانی AMD و فناوری‌های مختلف دیگر بهره می‌برد. البته اشاره‌ای به پشتیبانی از USB-C در این مانیتور نشده است.
 
باید دید ال‌جی مانیتورهای جدید خود را با چه قیمتی راهی بازار خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.