رگولاتوری

January 7, 2017
15:35 شنبه، 18ام دیماه 1395
کد خبر: 81912

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: برای حل مشکل بیکاری باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکل اشتغال ربطی به دولت تدبیر و امید ندارد و معضل انباشته شده دولت گذشته بوده که به این دولت ارث رسیده است، گفت: در یک سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد اما تعداد بیکاران زیاد است و باید سالیانه یک میلیون شغل ایجاد شود.
 
محمود واعظی در چهاردهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر با بیان اینکه با ایده های نو و تحول باید مشکلات بخش اشتغال را حل کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مازندران و مردم آن از هر لحاظ استعداد های خوبی دارند با همکاری و مشورت می توانند برای آینده تصمیم گیری کنند و بخش های توسعه نیافته را رونق بخشید و اقتصاد مازندران را متحول کرد.
 
وی درباره خسارت سرما زدگی باغداران عنوان کرد: خسارات سرما زدگی باید به صورت جدی پیگیری شود و درک میکنم کشاورزی که همه امیدش باغ بوده و برف خسارات زیادی به آن وارد کرده است ما وظیفه داریم همه تلاش خود را برای کمک به آن ها به کار بندیم.
 
واعظی با تبریک به مسئولان مازندرانی در جهت عملی کردن بخش اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی کاری تبلیغی نیست که در سال اقدام و عمل با برگزاری جلسه ها و گذاشتن پلاکاردهای تبلیغی اقتصاد مقاومتی؛ این سال را به پایان برسانیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت باور دارد که سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه جدی درد اقتصاد کشور است و اگر خوب عمل کنیم برای همیشه اقتصاد نجات پیدا می کند.
 
واعظی با اشاره به اینکه درد اقتصادی کشور درد دیروز و امروز نیست، اظهار کرد: در طول تاریخ نفت اکتشاف شد و ایران متکی به نفت و درآمد آن، تنبل شد که با گران شدن نفت خوشحال و ارزان شدن آن ناراحت می شویم به همین دلیل ایران اقتصادی می خواهد که قیمت نفت و تکانه های آن در اقتصاد ایران تاثیر نگذارد.
 
وی گفت: هیچ نظریه پرداز اقتصادی نمی تواند بگوید با این بازار در اقتصاد دنیا چه اتفاقی می افتد و تاثیر آن نباید به حدی باشد که اوضاع کشور بهم بریزد و اقتصاد مقاومتی نگاه عمیق و استراتژیک و دراز مدت است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در استان مازندران تولید مرکبات افزایش یافته و برای برنج و کیوی باید بازار خوبی پیدا کنیم و دولت در برابر سرما زدگی مرکبات بی توجه نیست و مسئولان ثابت کردند آن مقدار اعتباراتی که به روستاها می دهیم خرج آبادانی و توسعه آن می شود.
 
واعظی با اشاره به پایه گذاری اقتصاد جدید در کشور، گفت: باید بدون صادرات نفت و بدون تصدی گری دولت، اقتصاد را در اختیار مردم قرار داده و کشور را اداره کنیم و ساخت بخش خصوصی حرفه ای و روابط خارجی باید تقویت شود و با تجاری که از کشور خارج می شوند برخورد محترمانه داشته باشیم که بازار برای صادرات رونق یابد.
 
وی افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ اختلاف نظری میان جناح های سیاسی نبوده و در این بخش هم نظر هستند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه استان مازندران به گونه ای خلق شده که مزیت آن کشاورزی و صنایع کوچک وابسته به کشاورزی و گردشگری است، گفت: چرا راحت از کنار گردشگری عبور می کنید در حالی که کشورهایی هستند نصف زیبایی منطقه شمال ایران را ندارند ولی گردشگری را توسعه داده و با آن اشتغال زایی کردند به همین دلیل در مازندران باید به بخش گردشگری نگاه ویژه شود.
 
واعظی اظهار کرد: نوآوری و خلاقیت در استان مازندران زیاد است و می توانیم ایده های زیادی را در استان جامعیت بخشیم و با تشکیل اتاق فکر می توان ایده های خوبی را خلق کرد.
 
وی افزود: بخش خصوصی حرفه ای و منابع لازم با حمایت دولت موجب انجام کارهای بزرگ شده و اگر در کشور بتوانیم تحول ایجاد کنیم موجب سود آوری می شود به همین منظور  باید به دنبال منابع باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت ۳۶۰۰ میلیارد تومان یارانه و ۱۲ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند.
 
واعظی اظهار کرد: باید واقع نگر باشیم تا کشور توسعه پیدا کند و از بخش خصوصی باید حمایت شود و با استفاده درست از مواهب و نعمات می توانیم ایران را آباد کنیم و کشور های دیگر که توسعه یافتند به اندازه ایران منابع ندارند بلکه با ابتکارات جدید به پیشرفت دست یافتند.
 
وی با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین مشکل دولت است، اظهار کرد: مشکل اشتغال ربطی به دولت تدبیر و امید ندارد و معضل انباشته شده دولت گذشته بوده که به این دولت ارث رسیده و در یک سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد اما تعداد بیکاران زیاد است و باید سالیانه یک میلیون شغل ایجاد شود.
 
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: لزومی نیست همه جوانان کارمند دولت شوند بلکه می توانند با مشارکت در توسعه و کار آفرینی فعال باشند و در بخش اشتغال باید طرح های مختلف به وجود آورده و عملیاتی کنیم.
 
واعظی تصریح کرد: در استان مازندران پتانسیل بالایی از نظر منابع طبیعی معدنی و نیروی انسانی وجود دارد که مسئولان با ارتباط با یکدیگر و تقویت بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.