لبه تکنولوژی

January 8, 2017
17:18 یکشنبه، 19ام دیماه 1395
کد خبر: 81937

با CES 2017: صدای آینده را بشنوید

شرکت سامسونگ، سری جدید محصولات صوتی و تصویری خود با محوریت کاربران خانگی را معرفی کرد که شامل اسپیکرهای بی‌سیم H7، یک ساندبار جدید و یک پلیر بلو-ری UHD می‌شود.
 
1.PNG
این غول کره‌ای با بیش از 10 سال پیشتازی در بازار فناوری‌های صوتی و تصویری و با سرمایه‌گذاری فعال در حوزه تحقیق و توسعه، در سال 2017 مجموعه‌ای از محصولات این عرصه را معرفی می‌کند که شامل محصولات نوآورانه بوده و نماینده یک تغییر کامل در رویکرد شرکت و کل این صنعت است. این مجموعه به‌صورت ویژه حول طراحی زیبا و ساده و افزایش پیوستگی دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است.
 
2.PNG
جوراک چوی، معاون ارشد مدیر سامسونگ می‌گوید: «تولید صدایی شفاف، دقیق و فراگیر برای سامسونگ بسیار مهم است و همیشه به دنبال تولید محصولاتی هستیم که تجربه کاربر را بیش از پیش تقویت کنند. امسال ما روی علاقه‌مندانی به حوزه صوت تمرکز کرده‌ایم که دستگاه مجزا و ساده می‌خواهند که نه تنها با سبک زندگی‌شان هم‌خوانی داشته باشد بلکه به‌صورت پیوسته تجربه صوتی بی‌نظیری را در خانه به آنها عرضه کند.»
 
3.PNG
صدایی با کیفیت فوق العاده
آنچه در میان مجموعه محصولات سامسونگ مشترک است، صدای UHQ (کیفیت فوق عالی) است. این فناوری سامسونگ امکان تولید صدای 32 بیتی را از هر منبعی می‌دهد که صدایی بین 8 تا 24 بیت تولید کند.
صدای UHQ همچنین تقویت منبع صدا تا حد خروجی 32 بیتی را برای هردوی اتصالات سیمی و بی‌سیم دارد. صدای 32 بیتی در مقایسه با صدای HD از نظر کیفیت به ضبط اولیه نزدیکتر است و لذا هر نت را با وضوحی باورنکردنی اجرا می‌کند.
 
4.PNG
سامسونگ همچنین الگوریتم صوتی مختص به خود را برای صدای فوق عالی ایجاد کرده است که شامل استفاده از اطلاعات فناوری‌های موجود و ترکیب آن با تخصص آزمایشگاه صوت در آمریکا می‌شود.
 
بخش صوت سامسونگ از فناوری "حذف اختلال" استفاده می‌کند که با پیش‌بینی حرکت بخش‌های داخلی اسپیکر میزان تغییرات صدا را به حداقل رسانده و با کنترل هر بخش صدایی کامل به دست می‌دهد. این افکت در مورد ووفر به‌خوبی عمل می‌کند زیرا باید صدایی بم و بسیار قدرتمند به دست بدهد و لذا حرکت آن قابل پیش‌بینی‌تر از بقیه واحدها خواهد بود. الگوریتم «حذف اختلال» می‌تواند به‌صورتی هوشمند حرکت ووفر را پیش‌بینی و آن را کنترل کرده و صدایی یکدست‌تر و قوی‌تر ارائه دهد.
 
5.PNG
پروفایل جدید سامسونگ در محصولات صوتی همچنین شامل یک «تیوتر با باند باز» است که «نقطه خاص» هر اتاق را بزرگتر کرده و لذا فضایی را که بهترین صدا در آن شنیده می‌شود، بزرگتر از قبل می‌کند. این پروفایل جدید همچنین شامل یک «آمپلی‌فایلر کریستال» است که نویز را از بین می‌برد تا مصرف‌کننده بتواند از دقیق‌ترین صدای ممکنه در بازه‌ای بزرگ بهره ببرد.
 
اسپیکر بی‌سیم H7
شرکت سامسونگ همچنین یک فناوری صوتی مجزا را معرفی کرده است که منعکس کننده نیاز مصرف‌کنندگان در شنیدن صدای های- فای است. پیشرفتی که اکنون در حال توسعه و کاربرد گسترده در این صنعت است. 
 
به یمن کیفیت صدای عالی، طراحی فوق‌العاده و تجربه کاربری لذتبخش، اسپیکر بی‌سیم H7 سامسونگ- که صدایی با کیفیت فوق عالی 32 بیتی دارد- جایزه نوآوری CES 2017 را از آن خود کرده است. این دستاورد تاییدی است بر پیشتازی سامسونگ در این عرصه و نشانه‌ای از برترین محصولاتی است که این شرکت در آینده تولید و عرضه خواهد کرد.
 
6.PNG
فناوری 32 بیتی UHQ که جوایزی را هم به خود اختصاص داده است، در کنار صدای بم تا حد 35 هرتز می‌تواند ساندباری را برای کل بازه شنیداری انسان ایجاد کند.
 
اسپیکر بی‌سیم H7 سامسونگ همچنین نشانه برترین نوآوری در حوزه طراحی است. این محصول با طراحی زیبا و امروزی خود با روکش فلزی، به چشم هر مصرف‌کننده‌ای جذاب است و اندازه کوچک و نمای نوستالژیک بیرونی، آن را برای هر اتاقی مناسب می‌کند.
 
طراحی این اسپیکر همچنین رابطه کاربری نوآورانه‌ای دارد که امکان کنترل را با دکمه چرخشی را فراهم می‌کند. با چرخاندن این دکمه شما نه تنها می‌توانید صدای دستگاه را تنظیم کنید، بلکه می‌توانید لیست مورد علاقه را از میان دستگاه‌های مختلف ورودی، انتخاب کنید.
 
7.PNG
ساندبار جدید صدایی باورنکردنی
ساندبار جدید MS750 اولین ساندبار سامسونگ است که ساب ووفر را مستقیما وارد بخش اصلی کرده است. این کار باعث می‌شود صدای باس تنظیم و کاملا واضح شود و البته از به هم ریختگی اتاق هم جلوگیری شود. مدل MS750 با داشتن صدای 32 بیتی UHQ، صدایی سینمای خانگی قدرتمندی را در صورت اتصال به تلویزیون‌های پیشرفته فراهم می‌کند، بدون آنکه نیاز باشد یک ساب ووفر مجزا تهیه کنید.
 
در مجموع ساندبار MS750 عمق بیشتری در صدا ایجاد می‌کند. این مسئله ناشی از توانایی‌های تقویتی فوق‌العاده و صدای فراگیری است که از تیوترهای عمودی به همراه فناوری آپ‌میکس استفاده می‌کند. در صورت استفاده از کنترل هوشمند سامسونگ، ساندبار با همان کنترل تلویزیون روشن می‌شود که به این ترتیب تجربه‌ای ساده‌تر برای کاربر فراهم می‌کند.
 
8.PNG
ساندبار MS750 طراحی تک بدنه کوچک اما قدرتمندی دارد که می‌توان آن را روی تلویزیون و تنها با یک اتصال، قرار داد و نیازی به تنظیمات پیچیده یا فضای اضافی ندارد. این یعنی ساندبار و تلویزیون را می‌توان صرفا با یک سیم به برق متصل کرد که این مسئله از به‌هم ریختگی اطراف تلویزیون جلوگیری می‌کند. روش اتصال به دیوار سیستم‌های صوتی جدید سامسونگ نیز بسیار تقویت شده و با استفاده از یک براکت I شکل می‌توانید تلویزیون را مستقیما به ساندبار متصل کنید. این روش کل روند وصل کردن سیستم به دیوار را ساده می‌کند؛ زیرا تنها یک اتصال و لذا یک سوراخ‌کاری ظریف برای قرار دادن تلویزیون روی دیوار نیاز خواهید داشت.
 
پلیر بلو-ری UHD
بهترین تجربه تماشای فیلم با پلیر بلو-ری M9500 UHD سامسونگ تکمیل می‌شود. این دستگاه مجهز به بلوتوث، استریم بی‌سیم و نیز اتصال هوشمند از راه دور از طریق اکوسیستم UHD است و می‌تواند بهترین تجربه تماشای تصویر UHD را به شما هدیه کند. حالت سینمای خصوصی M9500 نیز به شما امکان می‌دهد صدای تلویزیون را به هدفون‌های بلوتوثی‌تان منتقل کرده و لذا انعطاف بیشتری برای تماشای هرگونه محتوا در هر زمانی داشته باشید، حتی اگر افراد دیگری در اطراف‌تان باشند.
 
9.PNG
علاوه بر این، پلیر بلو-ری UHD سامسونگ تصویر و صدای تلویزیون را در بهترین سطح تنظیم کرده و منبع محتوای در حال پخش را به‌صورت هم‌زمان تحلیل می کند که آیا HDR،Atmos  یا DTS-X است. این یعنی مصرف‌کننده اکنون می‌تواند بدون تغییر تنظیمات تلویزیون یا صدا، برنامه مورد نظر خود را تماشا کند.
 
به‌علاوه پلیر بلو-ری UHD که در سال 2017 عرضه می‌شود شامل امکان انسجام بیشتر با گوشی موبایل است که به کاربران انعطاف لازم برای تماشای فیلم‌های بلو-ری روی دستگاه‌های موبایل را می‌دهد. کاربران با داشتن قابلیت 360 درجه روی دستگاه‌های موبایل خود می‌توانند عکس و ویدیوی گرفته شده خود را روی هر تلویزیونی و مستقیما از طریق پلیر بلو-ری UHD خود به‌صورت 360 درجه تماشا کنند.
 
10.PNG
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.