سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 17, 2017
16:23 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82044

LG Display اولین صفحه نمایش QHD+ دنیا با نسبت تصویر 18:9 را معرفی کرد

بخش LG Display شرکت ال‌جی، به عنوان پیشگام نوآوری در فناوری‌های صفحه‌نمایش، اعلام کرد که به زودی اولین صفحه‌نمایش ال سی دی 5.7 اینچی QHD+   با نسبت تصویر 18:9 را معرفی خواهد کرد. این صفحه نمایش در پاسخ به نیاز رو به رشد کاربران برای صفحه‌ای بزرگتر و  بهتر برای گوشی‌های هوشمند معرفی می‌شود.
 
بخش LG Display این پنل را در اختیار شرکت ال‌جی الکترونیکس خواهد گذاشت تا آن را در پرچم‌دار امسال خود به کار ببرد.
مهم‌ترین ویژگی این صفحه نمایش موبایلی، نسبت تصویر 18:9 است که بعد از نسبت تصویرهای 4:3 ، 3:2، 5:3 ،16:9 و و مدل جدید 17:9 ، تکامل پیدا کرده و قسمت بزرگتری از گوشی همراه را در بر می‌‌گیرد.  با توجه به نیاز رو به رشد کاربران برای صفحه‌ای بزرگتر، شرکت LG Display نسبت تصویر 18:9 را تولید کرده تا تجربه بصری همه‌جانبه‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان بگذارد.
 
با توجه به اینکه تماشای ویدئو از طریق گوشی‌های همراه رو به افزایش است، نسبت تصویر جدید 18:9 نمایانگر مسیر مد نظر شرکت LG  Display برای تکامل صفحه‌نمایش‌هاست. همچنین نسبت تصویر 18:9 با قابلیت نمایش دو تصویر هم‌زمان، برای کاربری چندگانه نیز بهینه شده است.
 
اصطلاح QHD به وضوح تصویر  1440*2560  اشاره دارد. کیفیتی با چهار برابر تعداد پیکسل نسبته به صفحه‌نمایش HD   (720*1280 ) که می‌تواند در پنلی 5.5 اینچی، تعداد 538 پیکسل در هر اینچ (PPI) را بکار بگیرد. صفحه نمایش جدید 5.7 اینچی LG Display که QHD+ نامیده می‌شود، وضوح تصویری معادل 1440*2560  با 564 PPI دارد. وضوحی که از صفحه‌نمایش‌های معمول QHD LCD بسیار بیشتر است.
 
این پنل جدید نه تنها به لطف فناوری inTOUCH مخصوص ال‌جی عملکرد لمسی فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه بخاطر عدم وجود پوشش شیشه‌ای محافظ صفحه لمسی، باعث باریک‌تر وسبک‌تر شدن گوشی‌همراه می‌شود. این صفحه ( به استثنای پوشش شیشه‌ای) بسیار باریک است و کمتر از 1 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین نسبت به مدل‌های معمول QHD LCD، عرض حاشیه صفحه‌نمایش به میزان 0.2 میلی‌متر در قسمت بالایی (20 درصد) و 0.54 میلی‌متر(10 درصد) در قسمت‌های کناری چپ و راست، کاهش یافته است.
 
بخش LG Display همچنین وضوح صفحه‌نمایش در زیر نور آفتاب را بوسیله افزایش 10 درصدی بازتاب نور خورشید بهبود بخشیده است. به علاوه مصرف انرژی را نیز به اندازه 30 درصد کاهش داده است. وضوح تصویر در زیر نور آفتاب و مصرف انرژی کمتر از مهم‌ترین شاخص‌های مشتریان برای انتخاب گوشی محسوب می‌شود.
 
دکتر Byeong-koo Kim  ، معاون ارشد و رئیس قسمت توسعه موبایل گروه 1 در LG Display می‌گوید:  «ما می‌خواهیم تجربه کاربری و ارزش‌ مشتری را بوسیله صفحه‌نمایش‌های فوق‌العاده باکیفیت افزایش دهیم. آن هم بوسیله نسبت تصویر 18:9 که تجربه‌ای متفاوت نسبت به صفحه‌نمایش معمول گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. بخش LG Display با توجه به فناوری‌های متفاوت خود، به مسیرش برای دستیابی به استانداردهای جدید در تولید صفحه‌نمایش‌های پیشرفته ادامه خواهد داد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.