رگولاتوری

January 24, 2017
21:47 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82134

اعطای پروانه فعالیت آزمایشی اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی

مراسم ارائه پروانه فعالیت آزمایشی اپراتورهای خدمات تلویزیونی تعاملی IPTV مبتنی بر پروتکل اینترنتی عصر امروز با حضور رئیس رسانه ملی و مدیران عامل اپراتورهای دریافت کننده پروانه، در صدا و سیما بر گزار شد.
در این مراسم علی عسکری در سخنانی با اشاره به ماموریت سازمان صدا و سیما در دور جدید مدیریتی گفت: با پیشرفت روز افزون وسایل ارتباطی و دسترسی مردم به محتواهای مختلف، رسانه ملی نیز همگام با این پیشرفت ها با جدیت نسبت به آماده سازی زیر ساخت های فنی انتشار صوت و تصویر فراگیر اقدام کرد.
 
وی افزود: هم اکنون زیرساخت های فنی فراهم شده است که در این جلسه با صدور پروانه فعالیت اپراتورهای خدمات تلویزیونی تعاملی مبتنی بر پروتکل اینترنتی، شاهد راه اندازی این سرویس توسط اپراتورها هستیم.
 
علی عسکری با اشاره به این مطلب که تلویزیونی تعاملی یکی از بهترین خدمات رسانه ای است که باید به نحوی مطلوب به ملت ایران داده شود ، اظهار داشت: راه اندازی این سرویس از دغدغه های اصلی سازمان صدا وسیما در ارتباط با خدمات رسانی مطلوب به مخاطبان است که امروز شاهد تحقق آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: در سیستم تلویزیونی تعاملی مخاطبان می توانند به هر گونه محتوای صوتی و تصویری بارگذاری شده توسط سازمان صدا وسیما و این شرکت ها از طریق اینترنت و توسط تلویزیون های هوشمند یا گیرنده های ست تاپ باکس و سایر ابزار متصل به شبکه دسترسی پیدا کنند .
 
وی یاد آور شد: در سیستم تلویزیونی تعاملی که بر بستر شبکه IP پیاده سازی می شود، مخاطب می تواند مثلا از یک بانک فیلم،برنامه ای دلخواه را انتخاب و آن را در زمان مورد نظر خود، مشاهده و در واقع زمان تماشای برنامه مورد نظر خود را مدیریت کند.
 
وی با اشاره به اهمیت ایجاد رسانه مکمل برای رسانه ملی درفضای مجازی و بر بستر باند وسیع اضافه کرد: رسانه ملی در تلاش است که با تحکیم و افزایش مزیت های رقابتی خود در فضای مجازی و سپهر رسانه ای کشور، بر بستر باند پهن، از ظرفیت رسانه های نوین و ارائه خدمات چند رسانه ای فراگیر، حداکثر بهره برداری و به مخاطبان خود خدمات بیشتری ارائه کند.
 
عسکری گفت:در موضوع مهم ارائه خدمات و محتوا، دیگر دستگاه ها و وزارتخانه ها و نهادهای فرهنگی و مردمی و بخش خصوصی از نقش مهمی برخوردار هستند .
 
وی افزود: امیدواریم با رویکرد جدید سازمان صدا و سیما در فضای مجازی شاهد ، همگرایی و هم افزایی رسانه ای و تاثیر گذاری در فضای مجازی باشیم.
 
عسکری درادامه با اشاره به اینکه این اقدام رسانه ملی در ایجاد بازار محتوا در حوزه رسانه عمیقا اثر گذار است ،ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این بازار محتوا، شاهد روند رو به رشد انتشار محتوای سالم در عرصه فضای مجازی در کشور باشیم .
 
همچنین در این مراسم ، قدیمی معاون فضای مجازی سازمان صدا وسیما با ارائه گزارشی از ماموریت های حوزه فضای مجازی رسانه ملی گفت : با توجه به اینکه معماری جدیدی برای رسانه ملی در حوزه رسانه های نوین پیش بینی شده است ، امیدواریم که با ارائه خدمات جذاب تلویزیونی تعاملی ضریب نفوذ رسانه در کشور افزایش یابد.
 
وی افزود: برای رسیدن به این مطلوب طراحی بازار محتوا را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم با بهره گیری از ارشیو سازمان و تولیدات شبکه های تلویزیونی ملی و استانی ، بسته های محتوایی جذاب و اثر گذاری را به مخاطبان ارائه کنیم .
 
در ادامه این جلسه، مدیران عامل اپراتورهای خدمات تلویزیونی ، نکاتی را در خصوص تلویزیون تعاملی و نحوه همکاری متقابل برای سرویس دهی مطلوب به مخاطبان بیان کردند.
 
سرویس تلویزیون تعاملی یک بستر جذاب برای ارائه خدمات رادیویی و تلویزیونی همراه با مدیریت زمان و دسترسی به آرشیو در کنار سایر خدمات نظیر بازی ، ویدئو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینمابوده و گام مهمی در توسعه ماموریت رسانه ملی و بهره مندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب می آید.
 
با اعطای پروانه ارائه خدمات تلویزیون تعاملی به شرکت های آسمان، ایرانسل، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک ، از این پس مخاطبان می توانند در کنار استفاده از سرویس سازمان صدا و سیما با عنوان شیما از خدمات این شرکت ها که تحت عناوین فام، لنز ، آیو ، تیوا و شمیم ارائه می شود، بهره مند شوند.
 
تلویزیون تعاملی یک بستر جذاب برای ارائه سرویس های بازی ، ویدئو، متن، عکس، فیلم، سرویس خبر و سینما در فضای مجازی کشور و گام مهمی در توسعه ماموریت رسانه ملی و بهره مندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب می آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.