رگولاتوری

January 28, 2017
20:41 شنبه، 9ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82156

تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی با سرمایه 200 میلیارد تومانی

در حال حاضر 90 میلیون دقیقه نمایش در شبکه نمایش vod موجود است که در شش ماه آینده به 500 میلیون دقیقه خواهد رسید. تخمین زده می‌شود تعداد کاربران که نزدیک به یک میلیون نفر در ماه هستند نیز در هجده ماه آینده به پنج میلیون نفر برسد.
 
اولین نشست خبری انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین با حضور محمد صراف (رئیس انجمن نمایش ویدئو آنلاین) محمدعلی خطیبی، حسین تهرانی، محمدجواد شکوری‌مقدم، احمدعلی فرهودی (اعضای هیات مدیره) و سیدرضا منظری (نماینده وزارت ارشاد) در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.
 
رئیس انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین در ابتدای این نشست گفت: اولین جرقه‌ها در سال 93 شکل گرفت. نمونه‌هایی از این شبکه در دنیا وجود دارد که بسیار موفق هستند و جالب اینجاست که در آمریکا 35 درصد بخش تصویری از این طریق پوشش داده است.
 
وی افزود: در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که با حمایت‌های صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف و پس از آن ساماندهی و اقدامات لازم در راه‌اندازی این شبکه قانونی شد.
 
صراف ادامه داد: یکی از مشکلات این حوزه؛ وجود کانال‌های غیرقانونی توزیع فیلم است. بحث ساماندهی این امور از طریق حمایت صداوسیما و وزارت ارشاد رفع شد. مشکلات تولید محتوا که از مهمترین بخش‌های کار است هم رفع خواهد شد. اما نبود تشکل صنفی باعث شد ما به سمت تشکیل صنف برویم و به نوعی همصدایی و همگرایی به وجود آوریم. در این راستا مبلغ 200 میلیارد تومان از طریق 14 شرکت تأمین شد و درنهایت صنف به وجود آمد.
 
رئیس انجمن شرکت‌های ویدئویی؛ اقتصاد و فرهنگ را دو هدف اصلی انجمن عنوان کرد و افزود: در بخش فرهنگی بحث توسعه عدالت فرهنگی را در کشور مدنظر داریم؛ چون کسی که دور از پایتخت زندگی می‌کند هم باید به محتوای قانونی دسترسی داشته باشد. انجام اقدامات حقوقی در راستای مسدود کردن کانال‌های غیرقانونی توزیع آثار؛ از دیگر برنامه‌های ماست.
 
وی اضافه کرد: ارائه خدمات ارزان دیگر اهداف ما خواهد بود تا کاربران در رفاه بیشتر به سمت استفاده از این سیستم بروند. بالا رفتن کیفیت خدمات نیز در دستور کار قرار گرفته. بحث صیانت از حقوق مردم را نیز مدنظر داریم و با کمک این انجمن شفاف‌سازی قوانین نیز صورت خواهد گرفت. 
 
صراف ادامه داد: شانزدهم بهمن قرار است شبکه ملی اطلاعات رونمایی شود. مشکل ما در این مسیر کم بودن تولید محتواست. باید کاری کنیم این حوزه امن شود تا سرمایه‌گذاری بیشتری در آن صورت بگیرد. همچنین نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری در حوزه سینما از دیگر اهدف ما خواهد بود.
 
این تهیه‌کننده تلویزیون افزود: حمایت از شرکت‌های عضو صنف، دعوت از سرمایه‌گذاران، زیاد کردن ترافیک نمایش، ایجاد دو هزار شغل و شریک کردن مردم برای ایجاد کارآفرینی را هم مدنظر قرار داده‌ایم.
 
شکوری اظهار داشت: در حال حاضر 90 میلیون دقیقه نمایش در این سیستم موجود است که در شش ماه آینده، به 500 میلیون دقیقه خواهد رسید. از سویی تخمین زده می‌شود تعداد کاربران که نزدیک به یک میلیون نفر در ماه هستند؛ در هجده ماه آینده به پنج میلیون نفر برسد. 
 
صراف در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مقابله با کانال‌های غیرقانونی توزیع فیلم تصریح کرد: این کانال‌ها بیشتر آثار ایرانی و بعضا آثار خارجی بدون سانسور  را با ایجاد هزینه بانکی انتشار می‌دهند که باید با آنها مقابله کرد.
 
این مسئول درباره همکاری و عضویت در انجمن صنفی سازمان سینمایی اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که با منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) داشته‌ایم، قرار است سامانه ما جزو انجمن‌های سازمان سینمایی شود که جزئیات آن در خبرهایی بعدی اعلام خواهد شد.
 
صراف در پایان گفت: دبیرخانه موقتی نیز تشکیل داده‌ایم تا مخاطبان بتوانند با شماره  88539267 با این انجمن ارتباط داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.