لبه تکنولوژی

January 30, 2017
18:38 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82188

اتصال خودروهای قدیمی به گوشی و سازگاری آنها با شبکه های بی سیم

شرکت فورد ابزاری عرضه کرده که با استفاده از آن هم می توان خودروهای قدیمی را به گوشی های هوشمند متصل کرد و هم می توان از این خودروها به عنوان هات اسپات اتصال به شبکه های بی سیم استفاده کرد.
 
ابزار مذکور با اتصال به خودرو دسترسی به امکانات شبکه های نسل چهارم تلفن همراه را برای سرنشینان تسهیل می کند.
 
این ابزار که SmartLink نام دارد برای استفاده مالکان خودروهای فورد که حدفاصل سال های 2010 تا 2016 ساخته شده اند، کاربرد دارد. برخی از این خودروها فاقد مودم هستند و با استفاده از SmartLink مودم ارتباطی به آنها اضافه شده و دسترسی به امکانات گوشی از طریق داشبورد خودرو ممکن می شود.
 
همچنین از این طریق می توان قفل خودروها را با استفاده از گوشی باز و بسته کرد، از خدمات موقعیت یاب بهره برد، هشدارهای امنیتی در مورد وضعیت جاده و غیره را دریافت و شرایط سلامت اتومبیل را بررسی کرد.
 
در حالی که بسیاری از شرکت های خودروسازی مردم را به خرید تولیدات جدید خود برای استفاده از این خدمات تشویق می کنند، فورد با اقدام جدیدش مسیر دیگری را پیموده و به نظر می رسد قصد دارد از این طریق خریداران را به استفاده بیشتر از محصولات خود علاقمند کند.
 
خرید این ابزار از تابستان ممکن است و همراه با آن یک برنامه تلفن همراه نیز عرضه می شود. طراحی این ابزار با همکاری شرکت مخابراتی وریزون و Delphi Automotive حدود دو سال زمان برده است. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.