اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 4, 2017
16:05 شنبه، 16ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82247

با اجرای”تلاش ۳” ظرفیت شبکه انتقال کشور دو برابر می‌شود

پروژه تلاش ۳ توسط شرکت ارتباطات زیرساخت کشور راه‌اندازی شد و در نتیجه آن ظرفیت شبکه انتقال ۲.۵ برابر افزایش یافت.
 
با اجرای پروژه تلاش ۳ توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت شبکه انتقال از ۴۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه توسعه می‌یابد.
 
راه‌اندازی این پروژه با استفاده از توان متخصصان داخلی گامی در جهت ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
در اجرای این پروژه از فناوری‌های روز دنیا مانند POTN و ROADM استفاده شده است که قابلیت‌هایی مانند ارائه سرویس‌های جدید برای مشترکان کلان با پایداری مناسب و استفاده بهینه از ظرفیت انتقال فیبر دارد. همچنین فیبرهای نوری پروژه نور یک و نور دو در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.
 
همچنین ایستگاه‌های جدیدی احداث شده‌اند تا با توجه به وسعت اجرای پروژه تلاش ۳ مناطق مورد نظر را پوشش کامل دهند و به منظور بالابردن کیفیت سرویس‌های این پروژه از فناوری سوییچ الکتریکال و نوری استفاده شده است. مهم‌ترین ویژگی‌ آن جایگزین کردن مسیر جدید به صورت خودکار و در کمترین زمان هنگام قطعی فیبر نوری است.
 
فناوری‌های یاد شده قابلیت ارائه تفاهم‌نامه سطح خدمات SLA را به صورت متنوع فراهم می‌کند، زیرا با ایجاد مسیر پشتیبان برای سرویس‌های ارتباطات زیرساخت پایداری این سرویس‌ها تامین می‌شوند.
 
همچنین در این پروژه با به کارگیری فناوری OPM امکان مشاهده کانال‌های انتقال از طریق مدیریت شبکه مرکزی و از راه دور فراهم می‌شود که در نتیجه به هنگام بروز خطا ضمن افزایش سرعت خطایابی زمان بروز قطعی کاهش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.