اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 7, 2017
7:23 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82288

وزیر ارتباطات: تولید محتوا را برابر با تولید ثروت می‌کنیم

وزیر ارتباطات با توجه به شعار رونق کسب‌وکار و اشاره به ارزش بالای محتوا در شبکه ملی اطلاعات، اعلام کرد: «تولید محتوا را با تولید ثروت برابر ‌می‌کنیم.»
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به شعار رونق کسب‌وکار در شبکه ملی اطلاعات و اشاره به ارزش بالای تولید محتوا در این شبکه بیان کرد: «تولید محتوا را برابر با تولید ثروت می‌کنیم تا تمام بخش خصوصی در این راه گام بردارند.»
 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: «شبکه ملی اطلاعات یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حدود ۱۴ سال اخیر بوده است. ایشان از ابتدا و پیش از اینکه فعالان حوزه به این نتیجه برسند، بر شبکه ملی اطلاعات تأکید داشتند و می‌گفتند که ما باید از تمام فرصت‌های این شبکه برای گسترش فضای مجازی استفاده کنیم.»
 
واعظی افزود:‌ «وزرا و دولت‌های قبلی می‌خواستند این شبکه را افتتاح کنند؛ اما نتوانستند این کار را انجام دهند. خوشحالم که در این دولت به بهره‌برداری رسید. دلیل به بهره‌برداری رسیدن شبکه ملی اطلاعات در این دولت، نداشتن نگاه تنگ‌نظرانه بود. ما بر این باوریم که برای اجرای این شبکه و گسترش فضای مجازی کشور همه شرکت‌های خصوصی و دولتی باید در کنار هم قرار بگیرند که همین کار در راه‌اندازی و توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام شد.»
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «شبکه ملی اطلاعات دستاورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، بلکه این شبکه با فعالیت تمام اعضای خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده‌ و به ثمر رسیدن آن با فعالیت همه‌ی فعالان این حوزه بوده است».
 
محمود واعظی با اشاره به همیشگی و پایان‌پذیر نبودن شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: «به نظر من شبکه ملی اطلاعات در ایران هیچ‌وقت پایانی ندارد و باید همیشه با توجه به رشد نیازها، گسترش یابد. اگر به این نتیجه برسیم که این شبکه به تمام نیازها پاسخ داده است، آن زمان است که شبکه ملی اطلاعات بی‌محتوا و بدون استفاده شده است. پس باید گسترش شبکه ملی اطلاعات همیشه ادامه پیدا کند.»
 
وزیر ارتباطات گفت:‌«همین قیمت ۵۰ درصدی ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی باعث استفاده بیشتر از شبکه ملی اطلاعات می‌شود. البته کیفیت شبکه هم با افزایش iXP-ها به ۷ عدد، افزایش خواهد یافت و کاربران شبکه با کیفیت مطلوبی را دریافت خواهند کرد.»
 
واعظی تأکید کرد: «حقوق شهروندی یکی از مواردی است که ما در شبکه ملی اطلاعات به آن پایبندیم. این حقوق شهروندی در تعرفه دسترسی، کیفیت شبکه و حریم خصوصی کاربران معنا پیدا می‌کند. ما حافظ حریم خصوصی کاربران شبکه ملی اطلاعات هستیم و اجازه نمی‌دهیم فردی به حریم خصوصی کاربران ایرانی ورود کرده و آن را خدشه‌دار کند.»
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شعار رونق کسب‌وکار در شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: «رونق کسب و کار وقتی رخ خواهد داد که منافعی برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها وجود داشته باشد. ما آمادگی کامل داریم که مشکلات کسب‌وکارها در هر جایی که باشد را رفع کنیم. در بخش فضای مجازی و خدمات الکترونیکی خلأ مقرراتی و قانونی داریم. کسب‌وکارهای اینترنتی و نوین که شکل می‌گیرد، برخی از افراد سریعاً به آن‌ها ایراد می‌گیرند و می‌خواهند خللی در کارشان ایجاد کنند که این به خاطر نبود قانون است. ما نمی‌توانیم به خاطر حفظ انحصار کار عده‌ای، نگذاریم جوانان و افراد بدون شغلمان شاغل نشوند.»
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اهمیت تولید محتوا در کشور گفت: «ما تولید محتوا را برابر با تولید ثروت می‌کنیم تا همه بخش‌های خصوصی به میدان بیایند. به نظرم ما دولتی‌ها باید کمتر در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت کنیم. هر چه بخش خصوصی بیشتر در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت و فعالیت کند مردم بیشتر اعتماد می‌کنند. بخش خصوصی زبان مردم را بهتر از ما دولتی‌ها بلد است.»
 
به گفته واعظی، پهنای باند کشور به ۱۰ ترابیت بر ثانیه رسیده است و باید شبکه IP  نیز به ۱۰ ترابیت بر ثانیه افزایش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.