اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 7, 2017
7:29 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82291

وزیر ارتباطات خبر داد: اتصال ۲۳ هزار روستا به اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره مندی و اتصال بیش از ۲۳ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد.
 
محمود واعظی در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری گرمسار اظهار کرد: یکی از مطالبات و تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کشور بوده است.
 
وی تصریح کرد: گذشته از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات، هم در برنامه پنجم و هم در برنامه ششم این مهم جزو تکالیف وزارت ارتباطات بوده است، از این رو این مهم جزو اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است.
 
این عضو کابینه یازدهم ادامه داد: با شبکه ملی اطلاعات تلاش می شود همه چیز از تولید محتوا تا انجام خدمات در داخل کشور انجام شود و به این ترتیب هم امنیت شبکه در اختیار خود ما است و هم توامان از حقوق شهروندی نیز صیانت شده است.
 
وی با اشاره به مزایای شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: ایجاد این شبکه علاوه بر صیانت از داده ها، شکاف دیجیتالی که در داخل کشور به وجود آمده را نیز مرتفع خواهد کرد.
 
واعظی بر توزیع متوازن امکانات، خدمات و زیرساخت های ارتباطی تاکید و تصریح کرد: دولت معتقد است که همه امکانات و تجهیزات زیرساختی نباید محدود به تهران و مراکز استانها شود و از قضا نقاطی که از مراکز دورتر هستند نیازمند امکانات بیشتری هستند.
 
وی با اشاره به برنامه های سفر دو روزه خود به استان سمنان گفت: در سفر به استان سمنان پروژه هایی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در سمنان و شاهرود به بهره برداری می رسد.
 
واعظی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به ارتباطات شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت شبکه انتقال شهرستان گرمسار در دولت تدبیر و امید سه برابر شده و پهنای باند نیز به همین میزان افزایش یافته است.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در گرمسار گفت: شبکه ارتباطی در گرمسار با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی موجود و مراکز دانشگاهی متعدد، می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی از طریق آی سی تی و آی تی مثمر ثمر باشد.
 
واعظی در پایان با اشاره به زیان ده بودن پست در ابتدای دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت پست ۳۵۵ میلیارد تومان زیان دهی داشت، اما این شرکت با تلاش دولت در سال ۱۳۹۴ به سوددهی رسید و هم اکنون نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.