اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

February 7, 2017
11:44 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82302

معاون وزیر ارتباطات: اتصال۱۷۰شهر کشور به فیبر نوری اولویت دولت است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال۱۷۰شهر کشور به فیبر نوری را اولویت دولت دکر کرد و گفت: ۱۰۴شهر هم اکنون از امکانات زیر ساختی فیبر نوری بهره مند هستند.
 
محمد جواد آذری جهرمی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به اینکه پروژه نور دو نیز تا پایان عمر دولت یازدهم با هدف اتصال شهرهای باقی مانده کشور به فیبر نوری انجام خواهد شد، ابراز داشت: رساندن شبکه فیبر نوری به استان ها پایان کار نیست بلکه استفاده از فیبر نوری نیازمند بستر سازی و آموزش هایی است که این مهم با گسترش بسترهای آی پی در اولویت کار وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های فیبر نوری به خوبی بهره برد، افزود: برای این منظور دولت تا پایان عمر خود برای گسترش شرکت های دانش بنیان و زیرساخت های مربوط به حوزه آی سی تی می پردازد و پروژه های خوبی نیز در این زمینه تعریف شده است لذا امیدواریم این امر در دولت آینده نیز ادامه یابد.
 
معاون زیرساخت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سطح زیرپوشش زیرساخت های ارتباطی کشور در گذشته ۶۶شهر را شامل می شد که با اجرای طرح نور یک و دو و پروژه های دیگر به ۱۰۴ نقطه تکمیل ظرفیت فیبر نوری دست یافته ایم که تکمیل این سیر تا پایان سال۹۷طول خواهد کشید.
 
جهرمی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰شهر کشور اینترنت نسل چهارم را دارند، افزود: طبیعتا ارائه اینترنت نسل سه و چهار با بخش خصوصی اجرا می شود که مبتنی بر درآمد اقتصادی هستند که در کنار تعهدات، به دنبال سود دهی نیز هستند اما باید گفت تا پایان دولت تمام شهرستان های کشور به اینترنت نسل سوم متصل خواهند شد و اینترنت نسل چهار نیز در آینده به وقوع خواهد پیوست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.