باندپهن

باندپهن ثابت

February 11, 2017
12:18 شنبه، 23ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82338

معاون مخابرات خبر داد: تغییر نام تلفن بدون حضور مالک اولیه/ تخلیه خطوط با رضایت مشترک

معاون شرکت مخابرات ایران از اجرای نخستین مرحله ساده سازی ارائه خدمات در مراکز مخابراتی خبر داد و گفت: امکان تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه فراهم شده است.
داوود زارعیان گفت : نخستین مرحله اصلاح دستورالعمل اجرایی « آیین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ثابت وخدمات مخابراتی» به منظور ساده سازی ارائه خدمات، برای یک دوره ۶ ماهه به تمامی مدیران مناطق مخابراتی در سراسرکشور ابلاغ شد.
 
وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل با هدف جلب رضایت حداکثری مشتریان و رعایت مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور ساده سازی ارائه خدمات به مشترکان و تکریم ارباب رجوع، تدوین شده است اظهار داشت: در این دستورالعمل نحوه ثبت نام، تغییر نام و تغییر مکان تلفن ثابت، شرایط قطع وتخلیه تلفنهای مشترکین بدهکار، ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، خدمات و محصولات جدید مخابراتی و سایر موارد مورد توجه قرار گرفته است.
 
تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه
 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام جزئیات بیشتر در خصوص این دستورالعمل، اظهار داشت: برای تغییر نام تلفن ثابت نیازی به حضور مالک در مراکز مخابراتی نیست و تمامی مراکز موظفند با دریافت مدارک قانونی از قبیل وکالت نامه و هر سند قانونی که به خریدار اجازه انتقال خط تلفن را داده باشد، نسبت به درخواست مذکور اقدام کنند.
 
وی افزود: اصل و کپی کارت ملی خریدار و اصل و کپی هر سند قانونی که به نحوی صاحب یا مالک تلفن اقرار به فروش خط تلفن خود همراه با مکان نصب تلفن یا به صورت جداگانه کرده باشد برای انتقال تلفن به نام مالک جدید کفایت می کند.
 
زارعیان اضافه کرد : در صورت عدم وجود مدارک فوق فقط با ارائه سند مکان مورد نظر (جایی که تلفن ثابت نصب است) تغییر نام انجام می شود اما از خریدار تعهد گرفته شود که چنانچه مالک تلفن درخواست خط تلفن به نام خود را داشته باشد، خط تلفن به ایشان بازگردانده شود.
 
وی درباره تغییر نام تلفن های مالکان حقوقی گفت: اصل و یا کپی روزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یا ارائه گواهی اداره ثبت شرکت ها و معرفی نامه برای اشخاص حقوقی در سربرگ شرکت با مهر شرکت مدارک مورد نیاز نقل و انتقال این دسته از مشترکان است. چنانچه مالک یا نماینده قانونی وی و خریدار در دفاتر امور مشترکین یا دفاتر خدمات مشترکین حضور پیدا کنند انتقال خط تلفن فقط با اخذ کپی کارت ملی خریدار انجام می شود.
 
ثبت نام تلفن ثابت فقط با کارت ملی
 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت : متقاضیان تلفن ثابت با تکمیل فرم ثبت نام و ارائه کارت ملی می توانند صاحب تلفن شوند و متقاضیان حقوقی نیز کافی است یکی از مدارک ثبت شرکت را برای ثبت نام به همراه داشته باشند. اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه نیز برای ثبت نام تلفن باید تقاضای کتبی و معرفی نماینده با مهر و امضای یکی از مقامات اجرایی ( مدیر عامل ، مدیر ، معاون مدیر یا مدیر کل و سمت های قانونی و حقوقی )، اصل و کپی کارت ملی نماینده معرفی شده و تکمیل فرم ثبت نام را ارائه کنند.
 
تغییر مکان تلفن ثابت با احراز هویت
 
زارعیان در زمینه تغییرمکان تلفن یادآور شد : مشترکین باید درخواست خود را به همراه ارایه اصل وکپی کارت ملی و تکمیل فرم درخواست بررسی امکانات ارایه کنند تا تغییر مکان تلفن ثابت صورت گیرد.
 
تخلیه تلفن های مشترکین بدهکار با رضایت مشترک
 
معاون امور مشتریان در مورد شرایط قطع و تخلیه تلفن های مشترکین بدهکار اظهار داشت : برنامه ما در شرکت مخابرات ایران حفظ و تکریم مشتریان است و بنا نداریم تلفنی را تخلیه کنیم، از این رو تلاش بر این است تا قبل از هرگونه اقدامی با مشترک ارتباط برقرار شود و بعد از تایید یا اقرار به رضایت از تخلیه ، این کار صورت گیرد.
 
وی گفت: در زمینه قطع یک یا دو طرفه تلفن های بدهکار بر اساس مصوبه سازمان تنظیم عمل می شود ، اما به همکاران در سراسر کشور اعلام شده با اطلاع رسانی از مشترکان بخواهند نسبت به پرداخت قبوض در زمان مقرر اقدام کنند.
 
ثبت نام اینترنت پرسرعت مثل تلفن
 
معاون امور مشتریان با اشاره به اینکه برای ثبت نام ودرخواست اینترنت پرسرعت ، اشخاص حقیقی ، اصل وکپی کارت ملی، تکمیل فرم ثبت نام ضروری است گفت: چنانچه متقاضی مالک تلفن نباشد، حتی الامکان سرویس پیش پرداخت دایرشود، درغیر اینصورت ارائه اجاره نامه که نام مالک و مستاجر و شماره تلفن درآن ذکرشده باشد، یا هر مدرک دیگری که اجازه بهره برداری از تلفن به مستاجر داده شده باشد قابل قبول است .
 
زارعیان تصریح کرد : اشخاص حقوقی خصوصی نیز برای ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت باید اصل و کپی آگهی مندرج درروزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یا ارائه گواهی اداره ثبت شرکتها، اصل وکپی کارت ملی نماینده معرفی شده شرکت ، تکمیل فرم ثبت نام را ارائه دهند . اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه ، همچنین در این زمینه باید تقاضای سازمان مربوطه را با امضاءرسمی ( مدیر، مدیرعامل، معاون و…، ) به همراه معرفی نماینده و تکمیل فرم ثبت نام را ارسال کنند.
 
ثبت نام و درخواست سایرخدمات و محصولات مخابراتی
 
زارعیان در مورد ثبت نام و درخواست سایر خدمات و محصولات برای مشترکان گفت: ارائه سایر سرویسهای مخابراتی به مشترکینی که دارای پرونده در مراکز مخابراتی هستند صرفا با تکمیل فرم ثبت نام انجام خواهد شد .
 
پاسخگویی سریع در اولین مراجعه به مشترکین
 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران بر پاسخگویی سریع به مشترکینی که برای دریافت سرویس و خدمات مراجعه می کنند تاکید کرد و گفت: در اولین مراجعه باید امکان یا عدم امکان واگذاری سرویس اعلام شود در غیر این صورت با مراجعه به سایت مرکز تماس و یا پیامک اطلاع رسانی صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه تغییر مکان و ثبت نام به طور برابر در اولویت دایری تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت قرار دارد اظهار داشت : در ثبت نام های تلفنی، الکترونیکی و فروش ویژه ( غیر حضوری ) با هدف عدم نیاز به مراجعه حضوری مشتری ،احراز هویت و اخذ مدرک در محل مشترک و توسط نماینده شرکت مخابرات ایران صورت خواهد گرفت.
 
زارعیان با اعلام اینکه ، فروش محصولات و خدمات پیش پرداخت به مستاجرین و افراد غیر مالک به صورت حضوری و غیر حضوری بدون نیاز به دریافت مدارک مالک خط تلفن انجام می شود تصریح کرد: همه مردم باید با ساده ترین روش به امکانات مخابراتی دسترسی داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه ها طبق تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و دریافت می شود یاد آور شد: هزینه های خدمات ارزش افزوده در اولین صورتحساب تلفن مشترک منظور می شود.
 
معاون امور مشتریان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به صورت غیر حضوری در اولویت بوده و در ثبت نام های جدید نام کاربری و رمز عبور به مشتریان ارائه می شود گفت: مدارک لازم باید با مراجعه به محل کار یا منزل مسکونی مشترک دریافت شود.
 
وی با اعلام اینکه ارائه خدمات جدید به مشترکان بدهکار ، با توجه به سوابق ، عملکرد و… با نظر مدیران مناطق بلامانع است، گفت : به مدیران امور مشترکین ، مناطق و مراکز اختیار داده می شود که براساس شرایط برای ارائه خدمات تصمیم گیری کنند و در صورتی که مشترک خدمات تلفنی، متقاضی خدمات ارزش افزوده یا سایر خدمات مخابراتی بوده و برای سرویس پیشین مدارک خود را تحویل داده باشد جهت برقراری سرویس های جدید تنها تکمیل فرم درخواست خدمات کفایت می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.