اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 12, 2017
17:56 یکشنبه، 24ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82364

وزیر ارتباطات عنوان کرد: تحقق دولت همراه بر بستر دولت الکترونیک/ لزوم فعالیت اپراتورها در زمینه اینترنت اشیا

وزیر ارتباطات درافتتاح پروژه های ایرانسل گفت: بعداز راه اندازی دولت الکترونیک به سرعت به دنبال حرکت به سمت دولت همراه هستیم.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پروژه های ایرانسل به مناسبت دهه فجر با اشاره به اینکه امروزه به تلفن همراه در خدمت تمام کارها قرار گرفته است، افزود : اما هنوز کار اصلی آن در راه اندازی دولت همراه انجام نشده است.
 
وی با اشاره به راه اندازی دولت الکترونیک در آینده ای نزدیک تاکید کرد:  بعداز راه اندازی دولت الکترونیک به سرعت به دنبال تهیه و طراحی اپلیکشین های دولت همراه هستیم که تا هر آن چه در دولت الکترونیک داریم از طریق دولت همراه در اختیار مردم قرار دهیم.
 
واعظی با بیان اینکه دنیا به سرعت به سمت ITO (اینترنت اشیاء) می رود، اظهار داشت: بر طبق آمارهای مختلف در 2020برخی به 50میلیارد شی و برخی هم تا 100میلیارد شی را در این سال متصل به اینترنت بر آورد کردند که این خود نشان از یه تحول عظیم در این حوزه است.
 
وی با تاکید به اینکه با این تحول بخش قابل توجه ای از زندگی انسان هوشمند می شود ، گفت : شرکت ایرانسل پروژه های خوبی را در حوزه اینترنت اشیاء آغاز کرده است و فعالیت های خوبی در این حوزه انجام شده است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرمایه گذاری در این حوزه نیاز به ارقام بالایی دارد ، افزود: اپراتورهای تلفن همراه با توجه به پوشش کاملی که در کل کشور دارند وارد مقدمات این کار شوند و در بحث هوشمند کردن کنترل های آب برق گاز به عنوان یک کار گسترده حضور داشته باشند.
 
 وی با تقدیر از تلاش شرکت ایرانسل در ارایه سرویس TD- LTE در 132 شهر کشور ، تاکید کرد : یکی از نگرانی های ما در شبکه ملی اطلاعات حوزه دسترسی آن است که ایرانسل با این حرکت تا حدودی این مشکل حل کرده است.
 
واعظی به راه اندازی سرویس های نسل 4 و 4.5 همراه در 350 شهر کشور اشاره کرد و افزود : با استقبال خوب مردم و رشد سریع استفاده از این سرویس در چند ماه گذشته لازم است هرچه سریع تر در این حوزه کار شود تا زمینه استفاده بهتر از این فضا بوجود آید.
 
وی با تاکید بر همکاری اپراتورها با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی  به رویکرد شرکت ایرانسل در یک سال گذشته در این حوزه اشاره کرد و گفت : در گذشته عنوان می شد که شرکت ایرانسل به خاطر شریک خارجی با تکنولوژی بالا تمایلی به همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی ندارد که با رویکرد خوب ایرانسل در این حوزه نشان داد که این تصوردرست نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از ویژه گی های شرکت ایرانسل را عدم انجام همه کارها توسط خود شرکت بیان کرد و اظهار داشت : این شرکت برای انجام بیشتر کارها و پروژه های خود به جای ایجاد شرکت جدید از توان بخش خصوصی استفاده می کند که این کار هم باعث صرفه اقتصادی برای شرکت می شود و هم در حوزه اشتغال جوانان اقدام مناسبی است.
 
 وی با عنوان این مطلب که به سرعت دنبال بزرگ کردن خانواده ICT  هستیم  ، تاکید کرد: با اینکه از ابتدای دولت تاکنون حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات از 18 هزار میلیارد تومان به 40 هزارمیلیارد تومان رسیده است اما اصلا" راضی کننده نیست و با توجه به جمعیت کشور و استقبال آنان از سرویس ها در این حوزه و سرمایه گذاری انجام شده ، باید تلاش شود به هدف 120 هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه برسیم.
 
واعظی با اشاره به اینکه گسترش بازار به معنی اشتغال فارغ التحصیلان حوزه ICT  است، تصریح کرد: چرا باید فارغ التحصیلان این رشته در شرکت های بزرگ دنیا با ماهی 6 یا 7 هزار دلار مشغول بکار شوند در صورتی که با اشتغال در بازار ICT  کشور می توانند درآمدی بیشتر از کار درشرکت های بزرگ  خارجی داشته باشند.
 
وی به راه اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات و تکمیل زیرساخت آن اشاره کرد و از تحول بزرگی که در این حوزه اتفاق افتاده است خبر داد و افزود : در ابتدای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کسانی تصور ایجاد محدودیت با این شبکه را داشتند در صورتی که این شبکه باعث رونق کسب و کار در این حوزه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.