اپلیکیشن

تلفن همراه

February 14, 2017
7:48 سه شنبه، 26ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82392

افزایش خدمات شبکه های اجتماعی در نقشه های گوگل

گوگل برخی قابلیت های شبکه های اجتماعی را به خدمات نقشه خود افزوده که به کاربران امکان می دهد فهرستی قابل جستجو از موقعیت جغرافیایی اماکن محبوب خود را بر روی نقشه گوگل به اشتراک بگذارند.
کاربران از مدتها قبل می توانستند موقعیت جغرافیایی نقاط مهم را در نقشه گوگل علامت بزنند، اما حالا عموم کاربران می توانند این فهرست ها را که به سلیقه خود تهیه کرده اند به اشتراک گذاشته و دیگر کاربران را از این فهرست ها و جزئیات آنها مطلع کنند.
 
خدمات یاد شده از طریق نسخه موبایلی برنامه نقشه گوگل در دسترس است و افراد می توانند فهرست های تهیه شده خود را در دسترس دوستان و اقوامشان قرار دهند.
 
گوگل از چند ماه قبل در حال آزمایش این خدمات بود و آن را در دسترس عده معدودی قرار داده بود که از جمله آنها می توان به برخی کاربران خاص همکار گوگل و افرادی مشارکت کننده در توسعه نقشه های گوگل اشاره کرد.
 
برای استفاده از این خدمات کافیست کاربر با دوبار لمس نقطه ای بر روی نقشه آن را علامت بزند. سپس با یک بار لمس نقطه علامت زده شده گزینه ذخیره را انتخاب کند. با این کار چند فهرست از پیش طراحی شده توسط گوگل نمایش داده می شود که از جمله آنها می توان به محل های مورد نظر برای بازدید، محل های ستاره زده شده و محل های محبوب اشاره کرد.
 
کاربر می تواند موقعیت مورد نظر را در یکی از این فهرست ها بگنجاند یا فهرست جدیدی ایجاد کرده و از عناوین شخصی برای آنها استفاده کند. محتوای این فهرست ها در منوی نقشه گوگل و در پوشه اماکن شما قابل مشاهده است. در هر یک از این فهرست ها گزینه به اشتراک گذاری موجود است که ایجاد لینک به اشتراک گذاری و ارسال به شبکه های اجتماعی را ممکن می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.