سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 18, 2017
13:12 شنبه، 30ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82437

تجهیز ایکس‌باکس به کیبورد و ماوس

به نظر می‌رسد ایکس باکس بالاخره قصد دارد از صفحه کلید (کیبورد) و ماوس برای کنسول بازی خود پشتیبانی کند.
 
بازیکنان کنسول‌های بازی، خواستار پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس در هر دو کنسول نسل فعلی، پلی‌استیشن ۴ سونی (PS۴) و ایکس‌باکس یک مایکروسافت (Microsoft's Xbox One) بودند، با وجود این دو شرکت تا پیش از این تمایلی به معرفی این گروه کنترل‌ها نداشتند.
 
با این حال، به تازگی یکی از طرفداران از رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، پرسیده که آیا بازی Halo Wars ۲  که در راه آینده منتشر خواهد شد، از ویژگی صفحه کلید و ماوس برای کنسول ایکس‌باکس یک پشتیبانی خواهد کرد و او نیز جواب داده: برای این بازی، صفحه کلید و ماوس راه‌اندازی نمی‌شود، اما این ویژگی‌هایی است که ما علاقه‌مندیم به پلت‌فرم ایکس‌باکس اضافه کنیم.
 
پاسخ اسپنسر گمانه‌هایی را در میان طرفداران و علاقه‌مندان آغاز کرده است که آیا مایکروسافت واقعا چنین قصدی دارد؟ البته ممکن است این ویژگی برای Halo Wars ۲  آغاز نشود، اما بازی‌های آینده می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کرده و از صفحه کلید و ماوس بهره‌مند شوند.
 
پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس به چه معناست؟
 
اگر کنسول ایکس باکس یک در آینده این پشتیبانی‌ها را دریافت کند، بدان معناست که بازیکنان PS۴  در مقایسه با بازیکنان کنسول‌هیا ایکس‌باکس یک و کامپیوترهای شخصی یک نقطه ضعف خواهند داشت. PS۴  از نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند که اساسا یک ماوس و صفحه کلید است. این نرم‌افزار درواقع لوازم جانبی  PS۴محسوب می‌شود که با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رود که ممکن است برای اکثر کاربران کنسول PS۴ قیمت گزافی باشد.
 
گزارشی اخیرا منتشر شده بود که اعلام کرد خالق بازی‌های ویدئویی استودیوی بلیزارد، به هر دو کنسول شکایت کرده بودند که بسیاری از بازیکنان با استفاده از مبدل از صفحه کلید و ماوس برای بازی Overwatch این استودیو بهره بردند. این یک واقعیت است که انجام اقدامات خاصی مانند هدف‌گیری در بازی از طریق ماوس آسان‌تر از استفاده از از کنترل است.
 
بلیزارد مدعی است که این کار به سوءاستفاده کاربرانی که قادر به استفاده از ماوس و صفحه کلید هستند منجر شده، در حالی که منجر به ضعف دیگر بازیکنانی که تنها از کنترل‌های کنسول استفاده می‌کنند شده است. این سازنده بازی‌ها توصیه کرده است که هر دو کنسول‌ساز مایکروسافت و سونی استفاده از ماوس و صفحه کلید را محدود کرده و یا کنسول‌های خود را برای استفاده همه از این گزینه‌های کنترل به‌روزرسانی کنند.
 
به نظر می‌رسد مایکروسافت این توصیه را جدی گرفته است در حالی که سونی هنوز تمایلی به این کار ندارد. کاربران ایکس‌باکس به زودی به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد که رسما به آنها اجازه می‌دهد از توانایی استفاده از صفحه کلید و ماوس مانند بازیکنان کامپیوترهای شخصی بهره ببرند. با این حال اسپنسر اعلام نکرده که این به‌روزرسانی چه زمانی برای ایکس‌باکس فراهم می‌شود، اما آنچه واضح است اینکه بازی بعدی این کنسول یعنیHalo Wars ۲ ، شامل این پشتیبانی نخواهد بود ممکن است در آینده این کنسول از قابلیت ماوس و صفحه کلید بهره ببرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.