سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 18, 2017
13:31 شنبه، 30ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82440

عرضه وصله های امنیتی جدید مایکروسافت به تاخیر افتاد

مایکروسافت در اقدامی بی سابقه عرضه وصله های امنیتی ماه فوریه خود را تا ۱۴ مارس یعنی تقریبا یک ماه دیگر به تاخیر انداخت.
پس از آنکه وصله های امنیتی ماه فوریه شرکت مایکروسافت طبق روال همیشگی عرضه نشدند، مقامات این شرکت تصریح کردند که وصله های یاد شده تا ۱۴ مارس یعنی اواخر اسفند ماه در دسترس قرار نمی گیرند.
 
مایکروسافت معمولا در دومین سه شنبه هر ماه وصله های امنیتی جدید خود را عرضه می کند، اما مقامات آن توضیح نداده اند که به چه علت این بار روال یاد شده نقض شده است.
 
برخی منابع مطلع می گویند برخی از وصله های جدید طراحی شده این شرکت دارای مشکلاتی برای نصب بوده و لذا مایکروسافت ترجیح داده ابتدا مشکلات وصله های یاد شده را برطرف کند و سپس برای نصب آنها اقدام کند. بیانیه این شرکت در مورد لزوم عرضه وصله هایی که بتواند به بهترین نحو از سیستم های کاربران حفاظت کند، گمانه زنی های یاد شده را تقویت می کند.
 
در بیانیه این شرکت همچنین آمده است: ما در آخرین دقیقه متوجه موضوعی شدیم که می تواند برخی مشتریانمان را تحت تاثیر قرار دهد و این مشکل حل نشده است. بعد از بررسی همه گزینه ها ما تصمیم گرفتیم عرضه وصله های به روزرسان جدید را به تاخیر بیندازیم و از این بابت عذرخواهی می کنیم.
 
بسیاری از کاربران منتظر عرضه وصله های تازه مایکروسافت برای به روزکردن ویندوز و مرورگر اینترنتی این شرکت و حل برخی مشکلات و آسیب پذیری های امنیتی آنها هستند. اما این کاربران چاره ای جز یک ماه انتظار ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.