بازی

فناوری اطلاعات

February 19, 2017
17:19 یکشنبه، 1ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82463

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی: حمایت دولت از صنعت نوین بازی‌سازی باید افزایش یابد

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، نماینده‌ی مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه، در بازدیدی که از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عمل آورد؛ از طرح دریافت عوارض از بازی‌‌های خارجی حمایت کرد.
 
سیاوشی در پاسخ به این سوال که صنعت بازی اگر درست به آن توجه شود چه تاثیری در ترتیب نسل‌های جوان و آینده دارد گفت: در حال حاضر جامعه‌ی ایران، جامعه‌ی مدرنی شده است. اکنون کودکان و نوجوانان به‌جای سرگرم شدن با اسباب‌بازی‌ها، با بازی‌های دیجیتال سرگرم می‌شوند و تاثیرگذاری این بازی‌ها نیز بسیار بالا است.
 
وی افزود:‌ بازی‌های دیجیتال برای کودکان امروزی جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر هستند و علاوه بر سرگرمی می‌بینیم که این کودکان از بازی‌ها یاد می‌گیرند. به‌همین دلیل باید نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشیم.
طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی ارزش‌گذاری بازی‌ها و پیکتوگرام‌های نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA) را اتفاقی خوشحال‌کننده دانست و تشریح کرد:‌ این ارزش‌گذاری‌ها باعث می‌شود خانواده‌ها متوجه شوند برای فرزندشان کدام بازی مناسب است و انتخاب بهتری داشته باشند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، سهم بازی‌های ایرانی در بازار داخلی را نامساعد دانست و افزود:‌ دولت باید حمایت‌های بیش‌تری از این عرصه نوین اقتصادی داشته باشد. عرصه‌ای که اتفاقا در فرهنگ‌سازی هم نقش موثری دارد.
 
سیاوشی در پاسخ به این پرسش که مجلس شورای اسلامی در کمک به بازی‌سازان و فعالان این صنعت چه نقشی می‌تواند ایفا کند گفت: اولین مسئله‌ای که بایستی در این زمینه حل شود، قانون کپی‌رایت است. قانون کپی‌رایت بزرگ‌ترین حامی مولف و به‌طور کلی اقتصاد فرهنگ است و نبود آن فعالان این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.
 
وی به طرح دریافت عوارض از بازی‌های ویدیویی خارجی که به‌صورت قانونی در ایران به فروش می‌رسند اشاره کرد و افزود: دریافت این عوارض حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم که این طرح را در مجلس به تصویب برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.