اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 20, 2017
10:13 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82476

دفاع سناتورهای دموکرات از بی‌طرفی اینترنت در برابر ترامپ

تعدادی از سناتورهای حزب دموکرات آمریکا و گروه های مدافع حقوق مدنی در تلاش هستند تا از بی طرفی شبکه‌ای در برابر خواست دولت ترامپ دفاع کنند.
دولت ترامپ اعتقادی به بی‌طرفی شبکه‌ای و ارائه خدمات مساوی به همه کاربران برای دسترسی یکسان و برابر به اینترنت ندارد و از حق شرکت‌های بزرگ فناوری برای استفاده از خدمات باکیفیت تر به ازای پرداخت پول بیشتر به شرکت های سرویس دهنده اینترنت دفاع می‌کند.
 
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا که در این زمینه سیاست گذاری می‌کند همچنین قصد دارد ارائه سوبسید به خانواده‌های کم درآمد به منظور دسترسی به اینترنت پرسرعت را متوقف کند و می گوید دیگر اعتقادی به این مساله ندارد.
 
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تحقیقات در مورد رفتار غیررقابتی برخی غول های مخابراتی این کشور را هم متوقف کرده و این امر فشاری مضاعف به شرکت های مخابراتی و فناوری کوچک وارد خواهد کرد.
 
علاوه بر سناتورهای آمریکایی، میلیون ها نفر از مردم آمریکا هم خواستار حفظ قوانین بی طرفی شبکه ای هستند تا جلوی ارائه خدمات بهتر در ازای دریافت پول بیشتر گرفته شود و حقوق مردم عادی در استفاده از فناوری های پیشرفته محفوظ باقی بماند.
 
از جمله گروه های مردمی و مدافع حقوق مدنی که به پیکار سناتورهای دموکرات پیوسته اند می توان به Public Knowledge، Free Press و Fight for the Future اشاره کرد. این نگرانی وجود دارد که سیاست های جدید کمیسیون مذکور به تشدید شکاف دیجیتالی در داخل آمریکا منجر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.