اپلیکیشن

تلفن همراه

February 23, 2017
8:15 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82519

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: راه اندازی اپلیکیشن‌های ایرانی”وای بای”، “بیمیتو” و “فونقا”

«بیمیتو» وب سایت و اپلیکیشن مدیریت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه، «فونقا» سیستم هوشمند درخواست تاکسی مبتنی بر اینترنت، «وای بای» سیستم سفارش آنلاین غذا، «میس وان» دایرکتوری تامین کنندگان عروسی، طرح‌های نوآورانه‌ای است که اخیرا رونمایی شده است.
 
معاون فناوری و نوآوری  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصویب ۱۴۰ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده شرکت های حوزه ICT که مطابق با پیشرفت طرح ها از طریق پست بانک و صندوق کار آفرینی امید درحال پرداخت است، گفت: پرداخت این تسهیلات در استان های کشور شور و شوق جدیدی را ایجاد کرده است و بسیاری از جوانان مستعد کشور به صورت جدی وارد کسب و کارهای نوین شده اند.
 
امیرحسین دوایی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده برای اعطا به شرکت های حوزه ICT اختصاص داده شده است، گفت: در چند ماه گذشته تغییر رویکردی به سوی شرکت های نوآور به خصوص در استان های کشور داشتیم و تولیدکنندگان نرم افزارهای تلفن همراه و همچنین شرکت های تحت پوشش مراکز رشد و پارک ها را نیز با اعطای تسهیلات قرض الحسنه مورد پشتیبانی قرار دادیم.
 
وی با مثبت ارزیابی کردن نتیجه این رویکرد، افزود: این موضوع در استان های ما شور و شوق جدیدی را ایجاد کرده است و بسیاری از جوانان مستعد کشور به صورت جدی وارد کسب و کارهای نوین شده اند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به عنوان مثال اخیرا در استان آذربایجان شرقی تعدادی از طرح های نوآورانه رونمایی شد که در همین مدت کوتاه دهها هزار کاربر پیدا کرده اند.
 
دوایی با ذکر مثالی به «بیمیتو» وب سایت و اپلیکیشن مدیریت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه، «فونقا» سیستم هوشمند درخواست تاکسی مبتنی بر اینترنت، «وای بای» سیستم سفارش آنلاین غذا، «میس وان» دایرکتوری تامین کنندگان عروسی، «سیمرغ» شبکه اجتماعی پزشکی و سلامت و همچنین «فراسیب» فروشگاه بومی اپلیکیشن IOS اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.