رگولاتوری

February 26, 2017
8:53 یکشنبه، 8ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82543

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد: پایان بررسی آئین‌نامه پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی/ وزارت ارتباطات پروانه ارتباطی و وزارت ارشاد مجوز تب

دبیر شورای عالی فضای مجازی از پایان بررسی آئین‌نامه فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در جلسه روز شنبه شورا خبر داد و گفت: در این‌ آیین‌نامه نقش وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، صداوسیما، قوه قضاییه و معاونت علمی رئیس جمهور مشخص شده است.
 
ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس از تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی در روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: موضوع آئین‌نامه فعالیت پیام‌رسان‌ها شامل پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در جلسات قبلی شورا بررسی شده و در جلسه روز شنبه بررسی این آیین‌نامه به اتمام می‌رسد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در این آیین نامه نقش هر دستگاه شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، قوه قضاییه و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مشخص شده است.
 
فیروزآبادی با بیان اینکه در این آئین‌نامه خدماتی که هر دستگاه می‌تواند ارائه دهد دیده شده، گفت: برای مثال، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرجع مجوزدهی شرکت‌های دانش‌بنیان است و برای این پیام‌رسان‌ها مجوز صادر خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در بحث پروانه فعالیت و اتصال به شبکه و وزارت ارشاد در حوزه تبلیغات مجوز صادر خواهد کرد.
 
در جلسه قبلی شورا بحث‌هایی درباره ارائه مجوز تبلیغات و ارائه خدمات دولت الکترونیک توسط پیام‌رسان‌های داخلی به موافقت اعضا رسیده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.