لبه تکنولوژی

March 2, 2017
11:05 پنجشنبه، 12ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82647

شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد به زودی آغاز می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از شماره گذاری ۱۰۰ دستگاه خودروی برقی ساخته شده توسط محققان یکی از شرکت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد.
 
خودرو برقی «کوادرو» که توسط شماری دانشجوی فعال در شرکت دانش بنیان «پاراکس» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین طراحی و ساخته شده است در سال 1393 با ثبت در ردیف اختراعات، شماره ثبت صنعتی دریافت کرد.
این خودرو دوستدار محیط زیست با 130 سانتیمتر عرض و 2 متر طول، 400 کیلوگرم وزن دارد و می تواند با سه ساعت شارژ برقی، مسافت 200 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر بپیماید.
تاکنون نمونه های دیگری از خودروهای برقی نیز توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ساخته شده است.
 
مرتضی موسی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا درخصوص آخرین وضعیت پروژه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی در دانشگاه آزاد افزود: خوشبختانه پروژه خودرو الکتریکی با توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و از آنجا که این خودرو در کلاس L7E است، طبق تعریف آیین نامه، تغییرات لازم در آن ایجاد شده است.
وی افزود: اکنون با حمایت نیروی انتظامی، اقدامات لازم برای شماره گذاری و همچنین گرفتن مجوزهای استاندارد درحال انجام است که به محض نهایی شدن این مراحل، شاهد تولید 100 دستگاه اولیه و ورود آنها به بازار خواهیم بود.
 
موسی خانی به رایزنی های صورت گرفته با سه سرمایه گذار به منظور تولید انبوه این خودروهای الکتریکی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روند پیگیری ها، امیدواریم تا قبل از پایان امسال مراحل دریافت استانداردهای لازم را سپری کنیم که در این صورت، مرحله تولید تجاری خودروهای برقی ما از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین ابراز امیدواری کرد که با این کار، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال اقتصاد ملی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است و در راستای حل مشکلات و رفع نیازهای کشور، بتوانیم اقدام مثبت و موثری در جهت مقابله با آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت های فسیلی انجام دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.