اپراتورها

تلفن همراه

March 4, 2017
9:51 شنبه، 14ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82660

توضیح مدیر اپراتور اول درباره تخفیف در طرح‌های تشویقی

مدیرعامل اپراتور اول درباره حمایت‌هایی که از اپراتورهایی با سهم بازار کمتر صورت می‌گیرد، بر لزوم رعایت یک بازه زمانی تاکید کرد.
 
طی ماه‌های گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه جدیدی داشته که براساس آن (مصوبه ۲۴۹) اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آنها کمتر از ۱۰ درصد بازار است مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آنها بیش از ۱۰ درصد است، تنها تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند.
 
این موضوع در نهایت موجب می‌شود رایتل در طرح‌های تشویقی خود از شرایط ویژه‌تری نسبت به دو اپراتور غالب یعنی همراه اول و ایرانسل برخوردار شود.
 
در پیگیری این موضوع از مدیرعامل همراه اول، وحید صدوقی، تاکید کرد: طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد شرایطی فراهم شده که آنها بتوانند در فضای بازار رقابت بیشتری داشته باشند.
 
اما مدیرعامل اپراتور اول در پاسخ به این سوال که آیا با در نظر گرفتن چنین شرایطی برای یک اپراتور مخالفتی ندارد، گفت: باید قبول کنیم در حوزه رقابت اپراتورها قوانینی وضع می‌شود. البته ما نیز باید پیگیر حقوق خود بوده و انتظارات خود را دنبال کنیم اما به هرحال گاه ممکن است قوانینی وضع شود.
 
وی ادامه داد: البته معمولا برای قوانین حمایتی مدت زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال دوره انحصار اپراتور سوم قرار بود دو سال باشد، اما این مدت به بیش از شش سال رسید.
 
صدوقی در عین حال به طرح‌های دیگری اشاره کرد و افزود: قرار بود مدت رومینگ ملی هم دو سال باشد، اما اکنون این طرح تا چندی دیگر وارد سومین سال خود می‌شود.
 
مدیرعامل اپراتور اول ارتباطی کشور در پایان گفت: به هر صورت در موارد متعدد طرح‌های حمایتی دارای یک بازه زمانی هستند که اکنون شاید در برخی موارد این مدت به سرآمده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.